Avertisment pentru clienții din România
Banca Transilvania a emis un avertisment important pentru clienții săi, posesorii de conturi și carduri. O nouă metodă de fraudă, concepută de hackeri, exploatează promisiunea unor câștiguri rapide, punând în pericol siguranța financiară a utilizatorilor.
Anunț important pentru românii care au cont și card la Banca Transilvania. De ce trebuie să țină cont clienții băncii pentru a-și proteja banii de încercările de fraudă.
Potrivit datelor din prima jumătate a anului 2024, Banca Transilvania a depășit 4 milioane de clienți activi. Cea mai mare bancă din țară a câștigat aproximativ 600.000 de clienți noi în 2023, incluzând peste 90.000 de companii și mai mult de 500.000 de persoane fizice.
Având în vedere acest număr mare de clienți, Banca Transilvania atrage frecvent atenția infractorilor online. În acest sens, banca a publicat pe contul oficial de Facebook un mesaj urgent cu recomandări pentru protejarea acestora.
În ultimele luni, numărul încercărilor hackerilor de a accesa datele utilizatorilor a crescut semnificativ, atât la nivel național, cât și internațional.
Hackerii urmăresc să obțină rapid accesul la banii clienților
Pentru a obține acces la datele utilizatorilor, hackerii vizează informațiile personale, cum ar fi datele de acces în aplicații. Conform Băncii Transilvania, una dintre cele mai folosite metode de fraudă bancară este instalarea programelor de control la distanță. Odată ce astfel de aplicații sunt instalate pe dispozitivele clienților băncii, hackerii pot avea acces liber la fondurile acestora. Infractorii online au elaborat strategii prin care reușesc să convingă victimele să instaleze aceste programe pe dispozitivele lor.
Pentru a câștiga mai multă credibilitate, infractorii online folosesc diverse pretexte, de la motive aparent raționale până la apeluri emoționale, promițând, de exemplu, câștiguri rapide celor care le cad victime.
Tocmai de aceea e foarte important să nu cădeți în plasa hoților din spațiul virtual.
Infractorii vor încerca să atragă victimele prin reclame pe rețelele sociale, emailuri false sau apeluri telefonice, iar odată ce clientul BT instalează programul, hackerii au acces liber pentru a urmări și controla operațiunile efectuate pe telefon sau alte dispozitive. Scopul final este acela de a ajunge la conturile sau datele bancare ale clienților.
Recomandările venite din partea băncii
Pentru a venit în sprijinul clienților din țară, cei de la Banca Transilvania vin cu recomandări:
E fundamental să nu dezvăluiți nicio informație de acces la aplicațiile bancare (user, parolă, one-time password, etc.)
- Nu descărcați nicio aplicație de control la distanță la cererea unui necunoscut
- Nu furnizați datele cardului bancar: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC și nici PIN-ul
- Fiți foarte atenți la mesajele care par să fie din partea Băncii Transilvania (sau a băncilor, în general). ATENȚIE!
- BT nu cere niciodată date confidențiale (datele cardurilor, parolă de acces, PIN) – telefonic, prin SMS, e-mail etc.
- Evitați să accesați link-uri primite din surse necunoscute (pe e-mail, SMS, prin social media, WhatsApp etc.).