O postare care circulă pe Facebook susține că retragerea de numerar poate afecta scorul de credit. Acest lucru este valabil doar pentru numerarul retras pe un card de credit, și nu și de pe un card de debit, scrie Full Fact.

Card de credit vs numerar

Când folosiți cardul de credit pentru a solicita numerar, puteți retrage bani de pe cardul de credit și îi puteți folosi pentru a plăti chiria, a achita datorii, a acoperi facturile, dar și pentru multe altele. Cu toate acestea, retragerea numerarului de pe un card de debit poate influența o măsură financiară diferită, numită „accesibilitate”.

Postarea unui utilizator de pe Facebook, care adunat mii de vizualizări, spune: „Așadar, retragerea de numerar va avea un impact asupra scorului de credit, deoarece ei nu pot urmări pe ce cheltuiți BANII. #BigBrother #KeepUsingCash #NoCBDC”.

CBDC este Moneda Digitală a Băncii Centrale. Scopul introducerii CBCD este de a contribui la întărirea suveranităţii (monetare) a unei ţări şi nu la slăbirea acesteia, așa cum se spune în mediul online, subliniază Full Fact.

Cum afectează scorul de credit

Retragerile de numerar, cunoscute ca avansuri de numerar, pot avea un impact negativ asupra scorului de credit, doar dacă numerarul este retras pe un card de credit. Un avans în numerar este o tranzacție care vă permite să retrageți bani de pe un card de credit. În loc să folosiți cardul de credit pentru a cumpăra bunuri sau servicii, folosiți cardul de credit pentru a „cumpăra” numerar.

Site-ul ClearScore explică: „Oamenii ar putea vedea retragerile de numerar de pe cardul de credit ca pe o gestionare nefavorabilă a banilor, pentru că nu știu unde se duc banii și pentru că avansurile pot indica o nevoie urgentă”.

Dar, subliniază ClearScore, scorurile de credit nu sunt afectate de retragerile de numerar de pe un card de debit.

Care este diferența dintre scorurile de credit și accesibilitate

Solvabilitatea și accesibilitatea sunt modalități prin care creditorii evaluează finanțele unei persoane, dar se referă la lucruri diferite. Scorurile de credit iau în considerare dacă o persoană a îndeplinit plățile la timp, în trecut. Se pot baza pe informații, evidențe publice, asociații financiare (conturi bancare partajate) printre altele.

Accesibilitatea evaluează dacă cineva își poate permite să ramburseze suma pe care caută să o împrumute, având în vedere veniturile și cheltuielile sale. Extrasele bancare pot fi folosite ca dovezi. ClearScore oferă un scor de accesibilitate ca instrument pentru ca utilizatorii săi să înțeleagă cum văd creditorii accesibilitatea.

„Scorurile de credit sunt luate din datele furnizate de birourile de credit și se referă la bonitatea unei persoane, pe baza activității anterioare de împrumut și rambursare”, explică ClearScore.

„Scorul de accesibilitate este ceva unic și este oferit atunci când un utilizator își conectează conturile bancare prin intermediul open banking. Oferă oamenilor o idee despre cum i-ar putea vedea creditorii atunci când solicită credit și se bazează mai mult pe modele de venituri și cheltuieli”, arată ClearScore.