Alertă de fraudă în numele Hidroelectrica

Alertă de fraudă în numele Hidroelectrica. Potrivit companiei, este vorba despre indivizi care se recomandă a foi reprezentanți ai acesteia.

Mai exact, infractorii contactează telefonic clienții și le propun „promovarea unui plan de investiții”. Hidroelectrica a subliniat că practica sa nu presupune contactarea clienților pentru „promovarea investițiilor sau a altor produse financiare”.

Furnizorul de energie a precizat că toate informațiile referitoare la oportunitățile financiare sunt comunicate exclusiv prin canale oficiale, într-un mod public, prin intermediul BVB și/sau al platformelor reglementate.

Hidroelectrica a recomandat că, în cazul în care cineva se confruntă cu o astfel de situație, să contacteze imediat organele abilitate care pot efectua investigații detaliate.

„Atenție la fraude!

În cazul în care sunteți contactat de un presupus angajat al companiei noastre privind promovarea unui plan de investiții, dorim să vă informăm că politica noastră nu presupune contactarea clienților pentru promovarea investițiilor sau a altor produse financiare.

Toate informațiile referitoare la oportunități financiare sunt comunicate doar prin canale oficiale, în mod public, prin intermediul BVB și/sau a platformelor reglementate.

În cazul în care vă confruntați cu o astfel de situație, vă recomandăm să contactați organele abilitate care pot desfășura investigații detaliate”, a transmis Hidroelectrica pe Facebook.

Avertisment pentru clienții Telekom

Amintim că și clienții Telekom ar putea să își piardă economiile din conturile bancare din cauza unor mesaje frauduloase ce vizează programele de loialitate. Autoritățile pentru protecția consumatorilor au lansat un avertisment cu privire la o campanie de phishing ce utilizează imaginea unei companii renumite pentru a atrage victime.

Programele de loialitate, destinate să răsplătească fidelitatea clienților, au devenit o țintă de interes pentru infractorii cibernetici, care vizează obținerea de informații sensibile ale utilizatorilor. O alertă recentă emisă de organizațiile pentru protecția consumatorilor scoate în evidență o metodă de fraudă ce implică o mare companie de telefonie.

Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor din Germania a semnalat o campanie de phishing care se prezintă ca o ofertă din partea companiei de telefonie Telekom. E-mailurile trimise au subiectul:

„Vești bune: Punctele dvs. sunt valabile până la 31 ianuarie”, sunt concepute pentru a atrage atenția și pentru a induce în eroare clienții.

Aceștia sunt informați că punctele lor de loialitate urmează să expire și sunt încurajați să acceseze un link pentru a primi cadouri atractive în schimbul acestora.

Deși Telekom are un program de loialitate real, denumit Magenta, compania a confirmat că oferta menționată în e-mailurile respective nu este legitimă și este, de fapt, o înșelătorie. Semnele care indică mail-urile fraduloase le puteți afla aici.