Asaltați de utilizatorii care se confruntă cu tot mai multe tentative de fraudă, CEC Bank a emis avertismente pentru românii care dețin conturi și carduri la ei. Este esențial ca utilizatorii să fie conștienți de riscurile asociate cu activitățile online, care pot amenința securitatea fondurilor lor.
Nu furnizați datele de pe card
Recent, clienții CEC Bank au început să primească mesaje pe platformele de socializare care le solicită informațiile personale. Aceste mesaje pretind că destinatarii trebuie să plătească taxe vamale pentru colete aflate în așteptare.
„Coletul tău este la vamă, intră pe acest link și introdu datele tale pentru a plăti taxele vamale,” este formularea care atrage atenția românilor și îi tentează să facă pasul următor.
Este important ca utilizatorii să rămână vigilenți și să nu acceseze linkurile suspecte.
Reprezentanții CEC Bank subliniază necesitatea de a fi precauți și de a nu oferi niciodată informațiile cardului.
„Dacă ți se cer datele cardului, nu le furniza! Nu divulga niciodată datele personale.” este un mesaj clar adresat tuturor clienților.
Chiar și în situații în care mesajul pare credibil, cu detalii suplimentare despre numărul pachetului și ambalaj, este esențial să nu se acționeze impulsiv.
În ciuda măsurilor de securitate implementate de CEC Bank, infractorii continuă să inoveze metodele de fraudare a clienților. Cazurile de phishing au devenit tot mai frecvente, iar mesajele care promit câștiguri rapide sunt un semn clar de alarmă.
Modalități diverse de fraudă online
Hackerii utilizează diverse tehnici pentru a fura datele personale ale clienților de pe card. De multe ori, aceștia solicită utilizatorilor să acceseze linkuri dubioase sau să instaleze aplicații neautorizate.
Reprezentanții CEC Bank reconfirmă: „Dacă ți se cere să instalezi aplicații sau să efectuezi anumite operațiuni, nu face aceste lucruri.”
Este crucial ca utilizatorii să fie conștienți de aceste capcane și să evite să acționeze fără a verifica veridicitatea sursei.
Iepurașul sau Moș Crăciun vă fură banii
În trecut, de Paște, CEC Bank a emis un avertisment similar, în care clienții erau contactați prin emailuri și SMS-uri de persoane care pretindeau că fac parte din departamentele de prevenire a fraudelor. Aceste mesaje solicitau datele personale și codul de securitate, invocând pretenții legate de tranzacții suspecte.
„Ne confruntăm cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale și/sau bancare. Clienții sunt apelați insistent de așa-ziși angajați ai băncii de pe diverse numere de telefon, unele dintre acestea chiar identice cu numerele noastre oficiale.” avertizau oficialii băncii.
Este esențial ca utilizatorii să fie conștienți de aceste tactici frauduloase.
„NU SUNTEM NOI! Colegii noștri nu vă vor cere NICIODATĂ astfel de informații la telefon,” era mesajul de avertizare emis de CEC Bank în aprilie.