Avertisment pentru toți șoferii. Sondajul a inclus 2.000 de șoferi din Regatul Unit a fost comandat de organizația caritabilă IAM RoadSmart și a sugerat că 51% dintre ei au preferat să facă asta, punându-și viața în pericol.

Multe drumuri rurale au limita națională de viteză, iar pentru mașini aceasta este de 100 km/h. Cifrele Departamentului pentru Transport arată că drumurile rurale sunt cele mai periculoase drumuri din Marea Britanie, cu aproape 1.000 de decese produse aici anual, comparativ cu 84 pe autostrăzi, 273 pe drumurile urbane și 571 pe toate drumurile urbane, în 2023, scrie Lancslive.

Statistici separate arată că întârzierea medie în comparație cu condițiile de pe autostrăzile și drumurile majore din Anglia a fost de 11,4 secunde pe vehicul pe milă din ianuarie până la sfârșitul lunii septembrie, o creștere cu 10,7% față de ultimele 12 luni.

De ce drumurile rurale sunt mai periculoase? Șoferii trebuie să înţeleagă riscurile

Nicholas Lyes, director de politici și standarde IAM RoadSmart, a declarat că este „extrem de îngrijorător, dar oarecum de înțeles” faptul că mulți șoferi ies de pe pe autostradă, alegând drumurile de țară pentru a evita traficul. El a continuat:

„Mulți oameni se grăbesc, sunt foarte ocupați și nu este de mirare că încearcă să economisească timp alegând o altă rută. Drumurile rurale sunt adesea întortocheate, pline de puncte moarte și lipsite de trotuare.

Limitele naționale de viteză îi pot face pe șoferi să aibă un fals sentiment de securitate, dar, în majoritatea cazurilor lucrurile nu stau așa.”

Se impune revizuirea limitelor de viteză pe anumite secțiuni ale drumurilor

Am încuraja autoritățile rutiere să revizuiască și, acolo unde este cazul, să reducă limitele de viteză pe anumite secțiuni ale acestor drumuri, mai transmite Lyes.

Deplasarea cu o viteză sigură și anticiparea altor tipuri de utilizatori ai drumului – în special tractoare, bicicliști, motocicliști și pietoni – este esențială.

Merită riscul?

Deși statisticile arată un risc crescut pe aceste drumuri, instruirea și conștientizarea pot atenua acest lucru. Purtătorul de cuvânt al comisiei pentru siguranța rutieră, Rod Dennis, a declarat:

„O mare parte dintre șoferi – aproape jumătate (47%) conform cifrelor noastre – recunoaște că depășește viteza pe drumurile rurale cu 60 mph. Aglomerația de pe autostrăzi este frustrantă, dar șoferii ar trebui să se întrebe dacă merită riscul să urmeze navigația prin satelit și să devieze pe drumuri mai mici și mai puțin sigure”.

Un purtător de cuvânt al Departamentului pentru Transport a declarat:

„Fiecare deces înregistrat pe drumurile noastre este o tragedie, iar îmbunătățirea siguranței rutiere este o prioritate. Ne angajăm să oferim o nouă strategie de siguranță rutieră – prima din mai bine de un deceniu – și vom stabili pașii următori în acest sens în timp util.”

Sondajul a identificat alte acțiuni potențial periculoase pe care șoferii le întreprind pentru a evita ambuteiajele, inclusiv întoarcerile în mijlocul unui drum (27%) și trecerea pe la semaforul roșu (11%).

Sondajul a fost realizat de Lake Market Research în august.