Avertisment pentru toți românii cu buletin și card la bancă. Închide imediat! Te vor lăsa fără toți banii

frauda

SURSA FOTO: iStock

Cum recunoaștem un apel fals în numele băncilor? În ultima vreme, un număr tot mai mare de persoane au primit apeluri din partea unor presupusi reprezentanți ai instituțiilor bancare. Iată cum te poți proteja.

Cum recunoaștem un apel fals în numele băncilor. Îţi vor cere datele din buletin şi cele ale cardului bancar

Cum recunoaștem un apel fals în numele băncilor. Modul în care funcționează înșelătoria este foarte simplu. Victima primește un apel telefonic de la o presupusă „instituție bancară”, care o anunță că i-a fost aprobat un credit, deși nu a depus niciun fel de cerere.

Ulterior, atacatorul solicită informații personale și financiare, cum ar fi CNP-ul, seria și numărul cărții de identitate, datele contului bancar, ale cardului și chiar codul PIN.

Informațiile sunt cerute sub pretextul efectuării unor verificări suplimentare pentru „corectarea” unei erori în procesul de creditare, care, de fapt, nu există.

Este esențial să știm cum să ne protejăm de aceste înșelătorii și să recunoaștem semnele unui apel suspect. Astfel, este important să știm că nicio bancă nu va solicita date personale sau parole prin telefon. De asemenea, dacă apelantul încearcă să vă grăbească sau să vă intimideze, există mari șanse să fie vorba de o tentativă de fraudă.

Pentru a preveni astfel de fraude, este recomandat să urmați câteva măsuri de precauție: nu oferiți niciodată informații sensibile la telefon, verificați legitimitatea apelului, solicitați ajutorul unui specialist și raportați orice suspiciune imediat la bancă și la poliție.

SURSA FOTO: Dreamstime

Escrocii încearcă să obțină date personale și bancare

În altă ordine de idei, amintim că o nouă metodă de înșelătorie câștigă tot mai mult teren în România. Escrocii, profitând de tehnologia care le permite să falsifice numerele de telefon pentru a părea oficiale, precum cele ale băncilor sau instituțiilor de stat, sună victimele și încearcă să le obțină datele personale și bancare.

Din păcate, mulți oameni cad în această capcană, fiind induși în eroare de aparența legitimă a apelurilor.

Un bărbat a povestit cum a fost la un pas să piardă 40.000 de euro într-o simplă conversație telefonică. A fost contactat de un individ care se dădea drept funcționar al unei bănci și care părea să aibă informații detaliate despre datele sale personale, inclusiv numele și adresa de e-mail.

În plus, apelul părea să provină de la un număr oficial al unei sucursale a Garanti Bank, ceea ce l-a făcut să creadă că este o comunicare autentică.

În timpul conversației, „funcționarul” i-a spus bărbatului că i-a fost aprobat un credit de 40.000 de euro, deși acesta nu avea cont la acea bancă. Deși bărbatul a realizat rapid că este vorba despre o tentativă de înșelătorie, escrocul a continuat să-l preseze, spunându-i că trebuie să „acționeze imediat” pentru a nu pierde banii. Norocul bărbatului a fost că nu a cedat și a închis apelul, iar apoi a raportat incidentul la banca reală. Mai multe puteți citi aici.