Dacă folosiți benzină cu cifră octanică 85, probabil nu vă va ucide motorul, dar poate provoca probleme – și chiar poate anula garanția în unele cazuri, scrie Jalopnik.

În multe zone, se oferă benzină cu cifră octanică 85, deoarece e mai puțin probabil că va provoca hârâiala motorului, aerul fiind mult mai puțin dens. Benzina cu cifră octanică 85 este încă recomandată în manualele de utilizare ale vehiculelor mai noi (cum ar fi mașinile fabricate în ultimii 30 de ani).

Diferențele dintre mașinile vechi și noi

Acest lucru se datorează diferenței dintre vehiculele mai vechi și cele noi. Motoarele mai vechi dețineau controlul mecanic al injecției de combustibil și al timpului de aprindere, iar asta depindea în mare măsură de presiunea colectorului. La altitudini mai mari, nu se poate obține presiunea de care aveți nevoie, deoarece presiunea ambientală este scăzută.

Motoarele mai noi au injecție electronică de combustibil și sincronizare a aprinderii, ceea ce le permite să compenseze orice presiune scăzută a aerului înconjurător. Veți pierde în continuare putere, dar motorul va fi capabil să compenseze eventualele pierderi. Deci, problema nu va fi la fel de evidentă ca în cazul unei mașini din 1962.