“Suntem dedicaţi să rezolvăm problemele apărute. Încercăm să facem în aşa fel încât piaţa de asigurări să rămână funcţională. Nu am activat mai devreme articolul 4, pentru că nu este o idee cu care să te joci. Guvernul propune, iar noi aprobăm. Pericolul este că dacă dai un preţ maximal, toată piaţa va converge către acesta. Nu vrem să apelăm la metodele acestea, aşa cu uşurinţă. Pe termen mediu, s-ar putea ca preţul să rămână mare şi toată lumea să sufere. Una dintre propunerile noastre va fi în legislaţia secundară, şi se referă la comportamentul şoferilor”, a spus Chiriţoiu, citat de Agerpres.
Preşedintele Consiliului Concurenţei a subliniat, la începutul audierilor din Parlament, că instituţia pe care o conduce a activat o clauză specială (articolul 4, n.r.) prin care tarifele la RCA ar urma să fie îngheţate pe următoarele şase luni. “Am fost de acord cu activarea unei clauze prin care să se îngheţe preţurile la RCA, timp de şase luni. Pe termen mediu, însă, nu trebuie să reglementăm excesiv preţurile. Soluţia ca transportatorii şi cetăţenii români să beneficieze de preţuri RCA bune este ca piaţa să funcţioneze de la sine. Ordonanţa de Urgenţă este un prim pas înainte. Poliţele RCA cresc în România, pentru că avem multe accidente faţă de restul Europei. Trebuie să ne asigurăm să aceste reparaţii şi daune să nu coste foarte mult. Ne preocupă, în egală măsură, ca şi victimele accidentelor să beneficieze de servicii de bună calitate. Trebuie să nu ne uităm numai la cât costă RCA, ci şi la ce servicii primesc victimele accidentelor”, a menţionat Bogdan Chiriţoiu.