Cum pot cădea în capcană utilizatorii Facebook? Explicația Directoratului Național de Securitate Cibernetică
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) dă exemplul unei pagini care aparține unui magazin de biciclete care promovează un articol fals, pentru promovarea unei false oportunități de investiție.
Odată ce utilizatorul accesează postarea sponsorizată, este redirecționat către un articol care încearcă să-l convingă să viziteze pagini de phishing.
Atacatorii vor astfel să convingă potențiale victime să-și furnizeze date personale, financiare sau de autentificare pe site-uri controlate de ei, sub pretextul investițiilor ce pot genera un profit solid într-un termen foarte scurt, transmite DNSC.
,,Atenţie la postările sponsorizate de pe Facebook! Unele pagini sau conturi de Facebook compromise sunt folosite de atacatori pentru a propaga tentative de fraudă”, a transmis, miercuri seară, DNSC.
Specialiştii postează mai multe fotografii cu o astfel de tentativă.
Care sunt recomandările specialiștilor pentru a evita tentativele de fraudă?
- citiți și analizați cu atenție informațiile culese din mediul online
- evitați accesarea link-urilor din astfel de postări sponsorizate care oferă oportunități rapide de îmbogățire
- nu furnizați date personale, de autentificare sau de card pentru a vă înscrie în astfel de programe-capcană
- atenție la corectitudinea gramaticală și la exprimarea textului în limba română. De multe ori atacatorii folosesc instrumente automate de traducere, care vor genera un text ciudat în exprimare și plin de greșeli
- Verificaţi întotdeauna pe site-ul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), la secţiunea „Alerte Investitori – Informări” şi secţiunea „Atenţie la Entităţi Neautorizate!” informaţii referitoare la posibile fonduri care au ca scop înşelarea investitorilor sau referitoare la fonduri neautorizate sau care nu prezintă încredere.
,,În cazul în care aţi introdus date de card sau de autentificare la conturile de internet banking, sesizaţi imediat banca, iar dacă aţi fost păgubit prin această metodă depuneţi o plângere la Poliţie, fizic sau online”, a mai transmis DNSC.
Care este cea mai bună protecţie împotriva ameninţărilor cibernetice?
Este vorba despre banala parolă, prima linie de apărare împotriva ameninţărilor cibernetice, atrag atenţia specialiştii DNSC (Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică).
Persoanele care dețin conturi online ar trebui să folosească parole puternice şi distincte pentru fiecare dintre aceste conturi, indică specialiştii în securitate cibernetică.
Un manager de parole poate fi util în acest caz, mai indică DNSC. Într-o postare publicată pe 12 aprilie, pe contul oficial de Facebook al instituţiei, românii primesc câteva sfaturi utile despre cum să îşi creeze o parolă care să le protejeze perfect un cont în mediul online.
„Parola dvs. este prima linie de apărare împotriva amenințărilor cibernetice!
Creați parole puternice și distincte pentru fiecare dintre conturile dvs. online. Utilizați un amestec de litere majuscule și minuscule, numere și caractere speciale.
Și nu uitați să activați autentificarea cu doi factori (2FA) pentru un strat suplimentar de protecție, acolo unde serviciul de autentificare o permite!
Pentru gestionarea multitudinii de date de autentificare, folosiți un manager de parole cunoscut”, se arată în postarea specialiştilor de la DNSC.