"Săptămâna viitoare am invitat în România preşedintele Astaldi şi preşedintele FCC, astfel încât să discutăm despre modul în care se deruleză proiectele şi termenele de execuţii. Un lucru este cert: dacă o firmă vine în România şi ne demonstrează că a făcut lucrări de calitate, că e super recunoscută la nivel european sau mondial, aceeaşi calitate trebuie să se respecte şi în lucrările pe care le face în România. Dacă nu, repet ce am mai spus: avem un terminal nou în Otopeni, care are şi plecări", a declarat la Timişoara, sâmbătă, ministrul Transporturilor.

Anca Boagiu a efectuat sâmbătă o vizită de lucru la Timişoara şi Arad pentru a monitoriza proiectele aflate în desfăşurare, suplimentare de monitorizările realizate de echipele mixte ale Ministerului şi CNADR şi de înregistrările video, din avion, asupra lucrărilor la autostrada vestului.

"Nu vă ascund faptul că am stabilit un sistem prin care pe proiectele de autostrăzi, ţinând cont că avem şi posibilitatea să o facem, urmărim lucrările şi din avion, şi filmăm evoluţia acestora", a mai precizat ministrul.

"Pot fi rea"

Etalând un etui de ochelari Montblanc decorat cu un breloc pe care scria "Pot fi rea", Anca Boagiu a adus totuşi veşti bune în Timiş.

"Judeţul Timiş este un judeţ favorizat (…) proiectele de investiţii care se anunţă pentru acest judeţ se ridică la circa 460 de emilioane de euro. Anul acesta avem alocate 42 de milioane de euro din fondurile nerambursabile pentru autostrăzi, la care se adaugă încă 460 pentru lucrările noi de autostradă", a punctat ministrul.

În urmă cu două săptămâni a început semnarea lucrărilor autostrăzilor pe coridorul IV Paneuropean : deja au fost semnate cele două contracte de la Nădlac la Arad şi de la Timişoara la Lugoj. În acest ultim caz s-a semnat contractul pentur primul tronson, de 35,15 km, în valoare de 198 de milioane de euro, iar săptămâna viitoare,a spus ministrul, se va semna şli al doilea, de 25,62 km, cu o valoare de 135 de milioane de euro.

"Nu vă ascund faptul că ne vom continua politica de monitorizări extrem de severe a constructorilor pentru respectarea clauzelor contractuale pe care le au. În noile contracte au obligaţia să prezinte un program de lucrări cu şase termene intermediare, iar nerespectarea unui termen însemană o penalizare de 500.000 de euro plus 1% din valoarea contractului pentru fiecare zi de întârziere, până se ajunge la 15% din valoarea totală a contractului. Nu vom ezita să aplicăm aceste penalităţi, pentru că am constatat, din nefericire, că nu se poate face treabă decât cu măsuri dure", a mai declarat Anca Boagiu.

În ultimele două luni, Transporturile au rupt contractul cu francezii de la Colas pentru construcția tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia.
În aprilie, ministrul Anca Boagiu i-a avertizat și pe "regii asfaltului" (Spedition UMB, Pa&Co, Euroconstruct Trading) cu rezilierea contractului referitor la construcția autostrăzii Moara Vlăsiei-Ploiești, după ce firmele conduse de Dorinel Umbrărescu, Costel Cășuneanu și Dan Beșciu au cerut un preț mai mare cu 45% pentru lucrări, iar șantierele erau părăsite de mai mult luni.
Zilele trecute, Anca Boagiu a anunțat că "regii asfaltului" au renunțat la aceste pretenții și s-au angajat să finalizeze cei aproximativ 42 km pâană la jumătatea lunii decembrie 2011.