Cele mai recent indice Westpac-MNI care măsoară sentimentul consumatorilor chinezi a scăzut cu 2,2% la 111,5.
Cifra 100 este considerată neutră şi indică faptul că optimiştii şi pesimiștii sunt egali la număr. O cifră sub 100 indică faptul că există mai optimiţşti decât pesimiști, însă acum, cu 111,5, lucrurile stau exact invers.
În timp ce sunt puse în balanţă datele, trebuie să recunoaştem faptul că nu a existat niciodată o citire de sub-100 în istoria studiului care datează din aprilie 2007.
În concordanţă cu slăbiciunea arătată de indice, nu este o surpriză faptul că patru din cinci componente ale sondajului arată date slabe în luna august.
De notat este faptul că datele privind finanţele gospodăriilor sunt împărţite, în special în ce priveşte aşteptările, care au coborât la cel mai scăzut nivel. Scăderea este cu 6,8%, – al patrulea declin din ultimele cinci luni – coborârea anuală fiind de 13,4%.
Nu este vorba chiar de încredere atunci când vine vorba despre perspectivele de consum, mai ales că acest lucru este invocat în ce priveşte o creştere economică puternică în anii următori.
Mergând parcă în tandem cu slăbiciunea sentimentului, aşteptările privind piaţa forţei de muncă au continuat să se deterioreze, cu indicatorul privind perspectivele de angajare scăzând la un minim al ultimilor 6 luni, de 92,2.
Factorii de decizie din China încearcă să elimine excesul de personal din sectorul industrial și produse de bază, ceea ce duce la pierderi de locuri de muncă pe scară largă.
Percepții față de mediul de afaceri este, de asemenea, slăbită, cu datele ce privesc următorii de la unul la cinci ani prăbuşindu-se 4% și respectiv 0,9%.
În pofida slăbiciunii datelor care privesc finanţele personale, singura componentă care s-a îmbunătățit în luna Iulie a fost cea privind puterea de cumpărare – o măsură care priveşte cheltuielile – şi care a crescut cu un robust de 2,1%.