Multe dintre modelele de serie prezentate la recenta expoziţie din capitala Franţei vor sosi în România anul viitor, punând presiune în special pe segmentul C al pieţei. Aflată încă în desfăşurare, expoziţia auto de la Paris are printre exponate şi o mulţime de modele care vor face, fără doar şi poate, furori pe piaţa romånească. Din nefericire, răbdarea unora va fi pusă la grea încercare, pentru că majoritatea maşinilor vor sosi la noi abia în 2009. Cu toate ac
Multe dintre modelele de serie prezentate la recenta expoziţie din capitala Franţei vor sosi în România anul viitor, punând presiune în special pe segmentul C al pieţei.
Aflată încă în desfăşurare, expoziţia auto de la Paris are printre exponate şi o mulţime de modele care vor face, fără doar şi poate, furori pe piaţa romånească. Din nefericire, răbdarea unora va fi pusă la grea încercare, pentru că majoritatea maşinilor vor sosi la noi abia în 2009. Cu toate acestea, importatorii autohtoni îşi pregătesc deja strategiile, unii pentru lansarea şi comercializarea noilor modele, iar alţii pentru a proteja cotele de piaţă ale maşinilor prezente în acelaşi segment de piaţă cu noii concurenţi.
Temperatură de fierbere în clasa compactelor
Lupta dintre modelele Renault Mègane şi Volkswagen Golf pentru supremaţia pe piaţa autohtonă este deja de notorietate. Şi dacă la cele două vehicule de clasă C mai adăugăm şi noua Skoda Octavia, este clar că în clasa maşinilor compacte va fi o bătălie aprigă în 2009. La sfårşitul lui 2007, Mègane se afla pe primul loc în această clasă, cu vånzări de aproape 12.000 de unităţi. În acelaşi timp, Skoda Octavia atingea 8.000 de clienţi, iar deja bătrånul Golf V, alţi 5.500. În acest an, Octavia a reuşit să treacă pe primul loc al clasamentului, însă viitorul model va avea de luptat cu o franţuzoaică complet nouă şi, chiar dacă are deocamdată doar caroserie în două volume, aspectul noii variante Mègane o poziţionează foarte bine în percepţia clienţilor. De altfel, pe asta mizează şi francezii: pe un design complet nou şi extrem de atractiv. Peste toate acestea, noul Mègane beneficiază şi de o gamă de motoare extrem de performante, care include nu mai puţin de şase dieseluri cu puteri cuprinse între 85 CP şi 130 CP şi trei propulsoare alimentate cu benzină. Pe de altă parte, cehii de la Skoda oferă noua Octavia cu un design mai modern decåt al variantei anterioare şi cu o caroserie în trei volume care va fi cu siguranţă pe placul multor romåni. „Octavia a avut întotdeauna o poziţie privilegiată în cadrul familiei Skoda. Acum, a suferit o transformare completă, care este vizibilă atåt în exterior şi interior, cåt şi la nivelul tehnologiei aplicate“, consideră Eckhard Scholz, responsabilul cu dezvoltarea tehnologică la compania cehă membră a grupului Volkswagen. Şi dacă tot am vorbit de grupul german, noul Golf Mark VI este cea de-a treia maşină care va lua cu asalt piaţa romånească şi care se situează în acelaşi aglomerat segment C. Poate chiar prima maşină, dacă luăm în calcul cronologia lansărilor. Noul model păstrează încă ceva din designul care a făcut din variantele anterioare best-seller-uri europene, însă pentru mulţi, acesta este o dezamăgire avånd în vedere că se aşteptau la o modificare mult mai radicală.
Nici segmentul D nu scapă
Bătrånul Volkswagen Passat, liderul detaşat al clasei D, are toate motivele să se grăbească să lase locul unei variante noi. La Mondial de l’Automobile, cel puţin trei modele şi-au anunţat intenţia de a-l detrona. Şi asta, pe långă asaltul susţinut încă din momentul lansării de Ford Mondeo. Cel mai important model care va pune sub presiune acest segment va fi noul Avensis al japonezilor de la Toyota. Conform producătorului, maşina oferă un plus de spaţiu interior, chiar dacă în exterior nu este sesizabilă o creştere. Clienţii noului Avensis vor putea opta pentru unul dintre cele trei motoare diesel şi trei pe benzină, toate cu un consum redus de carburant. În aceeaşi clasă vor sosi în 2009 şi noile Opel Insignia şi Seat Exeo. Modelul Opel are mari şanse să stårnească valuri pe piaţa autohtonă, graţie unui design extrem de reuşit, iar Exeo este un soi de chinezărie spaniolă, preluånd cam tot ce se putea de la fostul A4 al fraţilor de la Audi. Singura zonă în care există o schimbare vizibilă este partea frontală, care are toate detaliile noului design Seat.
Alte noutăţi demne de remarcat
Din peninsula italiană vor sosi în Romånia două vehicule extrem de atractive. Lancia Delta şi Alfa Romeo MiTo sunt gata să demonstreze romånilor că italienii au rămas cei mai buni designeri. Este adevărat că acestea nu vor fi vehicule de volum, însă se vor găsi cu siguranţă suficienţi romåni dornici de exclusivism, care vor asigura un rezultat de vånzări mulţumitor pentru importator. Surprinde în special designul reuşit al modelului Delta, mai ales dacă avem în vedere că Lancia nu s-a putut lăuda în ultima vreme cu vehicule prea reuşite şi pe gustul romånilor.
Pe långă toate aceste noutăţi, în Romånia vor sosi în curånd, via Paris, şi noile Toyota Urban Cruiser şi iQ, varianta coupé-cabriolet a lui Peugeot 308, inimosul crossover Kia Soul sau noul i20 de la Hyundai, care face legătura între micuţul i10 şi compacta i30.
Logan MCV: fara surprize