Avicolele româneşti, afacere libaneză

În jur de două treimi dintre avicolele din România sunt în proprietatea oamenilor de afaceri libanezi. Cea mai importantă dintre ele este Avicola Crevedia. În urmă cu 3 ani, firma libaneză Agroli Group a achiziţionat în România trei foste ferme avicole, cele de la Crevedia, Tărtăşeşti şi Gorneni. Veche de 50 de ani, Avicola Crevedia a făcut în perioada anilor 80 export către Liban, Siria şi URSS. După Revoluţie producţia Avicolelor româneşti a scăzut dramatic, dar oam

În jur de două treimi dintre avicolele din România sunt în proprietatea oamenilor de afaceri libanezi. Cea mai importantă dintre ele este Avicola Crevedia.

În urmă cu 3 ani, firma libaneză Agroli Group a achiziţionat în România trei foste ferme avicole, cele de la Crevedia, Tărtăşeşti şi Gorneni. Veche de 50 de ani, Avicola Crevedia a făcut în perioada anilor 80 export către Liban, Siria şi URSS.

După Revoluţie producţia Avicolelor româneşti a scăzut dramatic, dar oamenii de afaceri libanezi au păstrat legătura cu România şi în ultimii ani au achiziţionat o mare parte din fostele avicole. „În jur de 60-70% dintre avicolele din România sunt deţinute de oameni de afecri din Liban”, a spus Maaluf Bechara, director tehnic al Agroli Group.

Dacă înainte de Revoluţie era normal să se exporte o parte din producţie, acum atenţia este concentrată asupra pieţei interne. „În jur de 25-30% din producţia de 5.000 tone a Avicolei Crevedia mergea la export înainte de 1989. Se exporta în fosta URSS, Libia, Siria. Acum nu se mai exportă nimic, prioritatea fiind piaţa românească”, a spus Nicolae Lungu, planning manager la Avicola Crevedia. În perioada comunistă exista câte o Avicola în fiecare judeţ al ţării, dar acum multe dintre ele fie au fost închise, fie şi-au restrâns activitatea.

Investiţii de 30 milioane euro în cele trei avicole

Începând cu 2006, Agroli Group a investit în cele trei avicole peste 30 milioane euro pentru a realiza un sistem integrat. Astfel, Avicola Tărtăşesti este specializată în creşterea şi selecţia raselor păsărilor pentru reproducţie şi în furnizarea de pui de o zi. Puii de o zi populează fermele de pui de carne ale Avicolei Crevedia. Avicola Crevedia deţine un abator specializat în producţia de carne de pasăre. Jackmoris (Avicola Gorneni) completează afacerea prin comercializarea de ouă de consum. În plus, Agroli a investit  7 milioane euro pentru darea în folosinţă a unei fabrici de nutreţuri combinate.

Cantitatea de carne vândută s-a dublat în ultimii 3 ani

Cifra de afaceri a grupului a crescut de la 50 milioane euro în 2007 la 70 milioane euro în 2009, iar cantitatea de carne de pui vândută a ajuns de la 12.800 de tone în 2007 la 22.500 tone în acest an.

„Ocupăm poziţia a treia pe această piaţă, după Transavia şi Agricola Bacău şi sper să ne dezvoltăm în perioada următoare. Problema este că în condiţiile în care vor fi eliminate subvenţiile pentru zootehnie, există riscul să se majoreze costurile de producţie şi automat să crească importurile. Oricum, în prima parte a anului viitor, carnea de pui va fi mai scumpă cu cel puţin 20%”, a spus Cornelia Hoinărescu, director de marketing Agroli Group.

Decembrie ar putea veni cu o creştere a vânzărilor de 10%

Pentru a încerca să profite de luna sărbătorilor de iarnă, Avicola Crevedia a demarat o campanie prin care oferă premii consumatorilor fideli şi speră la o creştere a vânzărilor de 10%.

„În timpul anului, lunile de vârf în cazul vânzărilor de carne de pui sunt mai şi octombrie, când vânzările cresc cu 15-20%, iar luna decembrie poate fi transformată într-o lună de vârf numai impulsionată de o campanie. Problema este că în ultima perioadă oamenii nu prea mai reacţionează nici la promoţii pentru că îşi restrâng consumul la strictul necesar, astfel încât nu sperăm la o creştere a vânzărilor mai mare de 10%”, a spus Hoinărescu.

20 de magazine în Bucureşti până la finalul anului 2010

Avicola Crevedia încearcă să intre mai puternic pe piaţă prin deschiderea a 20 de magazine în Bucureşti. „Avem deja şapte magazine, iar până la finalul anului viitor vor fi deschise şi celelalte după care vom decide dacă ne extindem şi în afara Capitalei. Pentru punerea la punct a celor 20 de magazine se investeşte un milion de euro”, a mai arătat directorul de marketing.

În România se consumă anual în medie 21 kg per locuitor. Ţara noastră produce în jur de 300.000 tone anual, alte aproximativ 110.000 tone fiind importate.