Zunum Aero, companie fondată cu doar trei ani în urmă de Ashish Kumar, licențiat în inginerie aerospațială la universitatea Cornell și fost profesor al Brown University, a anunțat demararea dezvoltării unor avioane care vor putea transporta între 10 și 50 de pasageri pe distanțe nu mai mari de 1.000 de mile (1.600 km). Limitarea capacității și a distanței este legată de faptul că aeronavele propuse de Zunum Aero vor fi propulsate de un sistem hibrid compus din motoare electrice și termice.
Conform oficialilor Zunum, pe lângă reducerea consumului de carburant, a emisiilor poluante și a costului de utilizare, aceste aparate de zbor vor liniști temerile pasagerilor care nu au încă încredere în avioanele 100% electrice. Practic, ceea ce propune compania americană este o Toyota Prius sau un Opel Ampera de mari dimensiuni. Dacă ideea vi se pare trăznită, nu de aceeași părere sunt oficialii Boeing și JetBlue care au decis să finanțeze proiectul.
Ashish Kumar, fondator și CEO al Zunum, susține că ideea sa nu se oprește la dezvoltarea avioanelor, ci merge mai departe, către întreaga desfășurare a călătoriei. Astfel, dacă primele avioane hibride ar trebui să zboare în circa 8 – 10 ani, iar o flotă de 50 de unități ar trebui să fie în aer până în 2030, acestea nu vor decola de pe marile aeroporturi ale lumii, și așa extrem de aglomerate. Asta pentru că timpii de îmbarcare și debarcare sunt deja, în viziunea lui Ashish Kumar, nepermis de mari. În schimb vor fi utilizate aerodromuri de mici dimensiuni, rezervate în special avioanelor private. Asta fără ca tariful de călătorie să crească. Dimpotrivă, grație reducerii consumului de carburant și achitării unor taxe de aeroport mult mai mici, o călătorie tur-retur care totalizează circa 1.000 km, precum București – Timișoara – București, ar trebui să aibă un preț de maximum 100 de dolari (93 de euro). Viziunea Zunum Aero este ca, în acest fel, să salveze de la pieire și o mulțime de mici aeroporturi provinciale ocolite acum de liniile aeriene.