Avion Tarom, reținut la sol în Amsterdam
Un avion Tarom a fost reținut temporar la sol în Amsterdam de o companie specializată în recuperarea compensațiilor, din cauza neplății obligațiilor față de pasageri.
În răspuns, compania aeriană susține că sechestrul impus asupra combustibilului aeronavei a fost efectuat fără o notificare prealabilă. Zborul, care opera pe ruta Amsterdam-București, a decolat cu o întârziere de o oră și jumătate, notează boardingpass.ro.
Zborul pe ruta Amsterdam – București din 25 octombrie 2024 a decolat către Capitală cu o întârziere de o oră și jumătate. Pe 30 octombrie, reprezentanții Tarom au confirmat incidentul, menționând însă că nu au fost contactați de compania olandeză și nu au primit notificări prealabile cu privire la acțiunea de sechestrare.
„Referitor la situaţia apărută în legătură cu zborul TAROM RO362 Amsterdam – Bucureşti din data de 25 octombrie 2024, dorim să menţionăm că măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensaţiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă şi fără un contact direct cu reprezentanţii TAROM, nici la sediul central şi nici la reprezentanţa companiei din Bruxelles.
TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acţiune”, a transmis compania.
Tarom a anunțat că suma restantă a fost transferată, permițând astfel efectuarea zborului către București. Totuși, compania a semnalat că și alte sume deja achitate au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez. Tarom urmărește acum clarificarea detaliilor legate de aceste plăți anterioare și recuperarea sumelor dublate prin acțiunea companiei olandeze.
Tarom ar fi efectuat plăți către firma olandeză, iar alte plăți erau în curs de procesare
Compania aeriană a precizat, de asemenea, că a efectuat plăți către firma specializată în recuperarea compensațiilor pentru cereri de despăgubire depuse înainte de pandemie, conform notificărilor primite anterior, și că alte plăți erau deja în curs de procesare.
„Asigurăm pasagerii şi partenerii noştri că TAROM continuă să trateze aceste solicitări cu seriozitate şi va rămâne dedicată soluţionării tuturor situaţiilor într-un mod echitabil şi transparent”, a transmis sursa citată.
Compania olandeză, specializată în recuperarea compensațiilor pentru pasagerii afectați de anulări și întârzieri, a reținut aproximativ 8.000 de litri de combustibil destinați alimentării aeronavei Tarom. Această măsură a fost impusă din cauza refuzului companiei aeriene de stat de a achita compensațiile stabilite prin hotărâri judecătorești între 2017 și 2021.
„După ani întregi de solicitări, nu a avut altă soluție decât să recurgă la sechestrarea a 7.841 de litri de combustibil dintr-un avion TAROM, pentru a asigura despăgubirile datorate pasagerilor afectați”, a transmis compania olandeză.
În urma incidentului, echipajul a notificat conducerea Tarom, care a transferat suma restantă către compania olandeză la aproximativ 40 de minute după intervenție. Reprezentanții companiei olandeze au indicat că există aproximativ 100 de pasageri care au drepturi de compensație în raport cu Tarom.
„Sperăm că acest sechestru va asigura că și acele cazuri vor fi plătite rapid, fără sa fie nevoie să mergem la extreme”, a mai precizat compania olandeză.
Iată comunicatul complet al Tarom:
„Dorim să menționăm că măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensațiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții TAROM, nici la sediul central și nici la reprezentanța companiei din Bruxelles. TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acțiune.
Suma restantă a fost transferată, iar zborul către București a fost realizat, însă au existat și sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez. În acest moment, TAROM urmărește clarificarea detaliilor cu privire la aceste plăți deja efectuate și recuperarea sumelor care au fost dublate prin acțiunea companiei olandeze.
De asemenea, subliniem că TAROM a efectuat către această companie specializată în recuperarea compensațiilor plăți aferente unor solicitări de compensație pentru cereri de despăgubire înregistrate înainte de pandemie, în baza notificărilor primite anterior și, de asemenea, alte plăți erau deja în curs de realizare”.