Avocatul Poporului (AP) solicită Ministerului Educaţiei şi Cercetării să clarifice mai multe aspecte privind interpretarea şi aplicarea Ordinului 4135/2020 privind predarea, învăţarea şi evaluarea în mediul online.
„În ultimele zile, Avocatul Poporului a primit mai multe petiţii în care au fost exprimate temeri referitoare la desfăşurarea actului de predare-învăţare-evaluare în mediul online, astfel cum este acesta reglementat prin Ordinul MEC nr. 4135/2020, dar şi aspecte care vizează lipsa infrastructurii necesare desfăşurării cursurilor, atât pentru elevi, cât şi pentru cadrele didactice”, se precizează într-un comunicat al Avocatului Poporului transmis, vineri, Agerpres.
Potrivit sursei citate, printre sesizările primite se numără şi cea formulată de Consiliul Naţional al Elevilor, organizaţie împreună cu care instituţia desfăşoară un proiect referitor la accesul efectiv la educaţie al tuturor copiilor.
Instituţia solicită ministerului să clarifice care este orizontul de timp în care se vor efectua instruirile profesorilor prevăzute în ordin, modalitatea concretă în care vor avea loc şi dacă există în buget fonduri pentru astfel de cursuri de pregătire a tuturor cadrelor didactice din România.
O altă clarificare cerută este cum îşi propune Ministerul Educaţiei să identifice şi să valorifice sursele de finanţare necesare achiziţionării terminalelor de tip desktop, laptop, tabletă sau telefon inteligent necesare desfăşurării actului de predare-învăţare-evaluare în mediul online.
Avocatul Poporului solicită de asemenea soluții pentru copiii care au doar un calculator sau o tabletă
Totodată, se solicită soluţii pentru familiile cu mai mulţi copii care au doar un calculator sau o tabletă şi care sunt nevoiţi să-l utilizeze în acelaşi timp.
„Care este modalitatea prin care Ministerul Educaţiei şi Cercetării înţelege să gestioneze situaţia lipsei de acoperire a semnalului GSM pentru serviciile de voce şi date în anumite comunităţi rurale din România? Ce modalităţi de suportare a costurilor pentru serviciile de internet are în vedere Ministerul Educaţiei şi Cercetării? Dar şi dacă deţine în prezent Ministerul Educaţiei şi Cercetării o situaţie statistică referitoare la numărul elevilor din mediul rural şi gradul de accesibilitate al acestora la terminalele de tip desktop, laptop, tabletă şi telefon inteligent şi la serviciile de voce şi date? Dacă nu, în cât timp consideră că va avea aceste date?”, sunt alte lămuriri solicitate de AP.
Mai mult, Avocatul Poporului cere Ministerului Educaţiei – dat fiind că ordinul ministrului nu precizează – să clarifice situaţiile în care actul de predare-învăţare-evaluare în mediul online devine obligatoriu.