Renault a plătit în 2008 un miliard de dolari pentru un pachet de 25% din acţiunile AvtoVAZ, producătorul autoturismelor marca Lada. Alianţa Renault-Nissan a purtat discuţii cu acţionarii AvtoVAZ, banca de investiţii Troika Dialog conglomeratul de stat Russian Technologies Corp., pentru a achiziţiona un nou pachet de 25% şi a ajunge la o participaţie majoritară de 50% plus o acţiune. Carlos Ghosn a declarat recent că în următoarele săptămâni ar putea fi încheiat un acord prin care Renault şi Nissan să devină acţionari majoritari ai producătorului auto rus, scrie Agerpres.
Primul din noile modele Lada ar trebui realizat la linia de asamblare până la sfârşitul lunii februarie, a declarat la Davos directorul general al AvtoVAZ, Igor Komarov.
Ulterior compania rusă ar urma să producă vehicule Nissan, permiţând AvtoVAZ să-şi majoreze producţia cu 750.000 de unităţi în 2012, de la aproximativ 630.000 în 2011, susţine Igor Komarov. Acesta a mai afirmat că se aşteaptă la un acord "cât mai curând" să se ajungă la un acord cu alianţa Renault-Nissan şi ceilalţi acţionari.
Ghosn, care conduce Alianţa Renault-Nissan, a anunţat recent că în 2011 cei doi producători auto şi partenerul rus AvoVAZ au înregistrat vânzări combinate record de 8,03 milioane vehicule, în creştere cu 10% faţă de 2010. Conform acestor cifre Renault-Nissan este aproape de grupul german Volkswagen, care în 2011 a vândut 8,13 milioane vehicule şi are drept obiectiv detronarea liderului mondial Toyota.
Obiectivul pe care şi l-au propus Renault, Nissan şi AvtoVAZ împreună este ca peste cinci ani să ajungă să livreze anual 1,6 milioane vehicule pe piaţa rusească, urmând să controleze împreună 40% din piaţa auto rusească.