Grupul francez AXA, lider mondial în industria serviciilor de protecţie financiară, s-a lansat azi oficial în România, prin intermediul AXA Life Insurance, şi are ca principal obiectiv ca pe termen mediu să devină compania preferată de asigurări, atât pe plan local, cât şi în Europa Centrală şi de Est.
În România, AXA a preluat în 2010 pachetul majoritar de acţiuni deţinut de Vienna Insurance Group (VIG) la compania Omniasig Life Insurance. “La nivelul grupului AXA am hotărât ca în următoarea perioadă să accelerăm prezenţa noastră în Europa Centrală şi de Est (ECE), iar acest lucru nu se putea face fără a ne dezvolta şi în România. Intrarea în România constituie o veritabilă provocare. Vrem să intrăm pe pieţe noi şi în acelaşi timp să sărbătorim 25 de ani de experienţă. Discutăm de o piaţă cu potenţial de creştere extreme de mare în care în mod sigur AXA Life Insurance va avea un cuvânt greu de spus”, a declarat Cyrille de Montgolfier, preşedintele executiv al AXA pentru Europa Centrală şi de Est.
Grupul AXA este prezent în 61 de ţări din întreaga lume, având peste 95 de milioane de clienţi şi 214.000 de angajaţi. Cea mai mare parte a afacerilor AXA, care în 2010 s-au ridicat la 91 miliarde euro, o reprezintă asigurările de viaţă (cu o pondere de 52%), în vreme ce asigurările generale au o cotă de 42% în afacerile grupului.
În România, AXA a deschis până în prezent 4 birouri în Bucureşti, urmând ca luna viitoare să fie inaugurate alte 6 birouri în ţară, iar până la finalul acestui an se va ajunge la peste 30 de birouri în principalele oraşe din ţară.
“Am intrat în România prin intermediul unei companii mici, dar care va deveni o companie importantă în domeniu în următorii ani. Vrem să creştem nu doar cantitativ, cât mai ales calitativ. Dorim să venim pe piaţa cu o strategie de redefinire a standardelor. Vrem să fim percepuţi de clienţi ca fiind diferiţi. Ca parte a strategiei noastre, vom veni cu model de distribuţie diferit, în care consultanţii de asigurări vor lucra exclusiv pentru AXA. Am deschis aceste birouri, prin care controlăm mai bine relaţia cu clientul, nu doar pentru prezent, ci şi pentru viitor, când dorim să ne extindem gama de servicii oferite pe piaţa locală”, a spus Violeta Ciurel, preşedintele executiv al AXA Life Insurance.