Grupul de presă german Axel Springer şi-a pus în aplicare strategia de a se concentra pe online şi pe principalele sale titluri, vânzând o parte din ziarele regionale şi revistele pe care le deţine în Germania, transmite joi AFP.
În schimbul a 920 milioane de euro, editorul Funke Mediengruppe (ex-Waz Mediengruppe), care scoate deja numeroase ziare regionale şi locale şi reviste destinate marelui public, va cumpăra cotidienele din Berlin şi Hamburg Berliner Morgenpost şi Hamburger Abendblatt, unele ziare de anunţuri de mică publicitate, precum şi cinci reviste tv, între care şi Horzu, şi două reviste pentru femei, ‘Bild der Frau’ şi ‘Frau von Heute’.
În paralel cu această vânzare, Axel Springer şi Funke Mediengruppe vor crea două companii de publicitate şi de distribuţie, în care Axel Springer va deţine pachetul majoritar.
Editor al celui mai citit ziar din Europa, tabloidul Bild, ca şi al publicaţiei conservatoare Die Welt, Axel Springer s-a lansat de mai mult timp într-un proces rapid de trecere pe online. Concentrându-se în continuare pe titlurile sale principale, grupul şi-a multiplicat achiziţiile de site-uri Internet.
‘Decizia de a ne separa de unele dintre cele mai vechi titluri ale casei nu este uşoară (…) Diferitele strategii ale celor două grupuri se completează perfect’, Funke Mediengruppe dorind să devină actorul naţional major pe segmentul ziare regionale şi reviste, în versiunea print şi electronic, iar Axel Springer, pe Internet şi cu principalele sale titluri, a explicat, într-un comunicat, Mathias Dopfner, patronul lui Axel Springer.
Această vânzare mai trebuie să primească diverse autorizări, dar cele două grupuri speră să o finalizeze în 2014. Şi deja preţul obţinut pare să-i mulţumească pe investitori, pentru că acţiunile lui Springer au crescut pe Bursa din Frankfurt de la anunţul vânzării. Publicaţiile cedate au reprezentat în 2012 un rezultat brut din exploatare de 94,8 milioane de euro şi o cifră de afaceri de 512,40 milioane de euro.
Afectată ca peste tot de pierderea cititorilor care se orientează spre site-urile Internet de informaţii, ca şi de o scădere a veniturilor din publicitate, presa scrisă germană a pierdut la sfârşitul lui 2012 cotidianul economic Financial Times Deutschland, în timp ce Frankfurter Rundschau a fost salvat in extremis de cotidianul Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), dar cu preţul unei puternice restructurări a efectivelor sale.
SURSA: Agerpres