Cunoscut pe piața din Bulgaria sub denumirea White Card, cardul de credit are 60.000 de utilizatori activi în țara vecină, numărul acestora crescând continuu. Instrumentul de plată are valabilitate internațională și este ușor de accesat, chiar și de către clienții care au un istoric bancar negativ. Compania vizează incluziunea financiară a clienţilor care în mod normal nu ar fi eligibili pentru finanțare bancară, tineri aflați la început de carieră, cu venituri reduse, sau persoane care au întâmpinat dificultăți în perioada crizei economice, dar care în momentul de față au o stabilitate financiară.
Focus pe incluziune financiară
Compania Access Finance este una dintre instituțiile financiare de top din Bulgaria, apărute pe piață acum 4 ani. În 2016, compania și-a anunțat extinderea pe piețele internaționale cu brandul AXI, destinat exclusiv operațiunilor din afara țării de origine. România a fost prima țară vizată de compania bulgară pentru extinderea internațională. Subsidiara AXI Finance a demarat operațiunile la începutul anului 2017, la doar câteva luni după anunțul extinderii Access Finance în afara granițelor bulgare.
„Am fost dintotdeauna ghidați de misiunea noastră de a furniza servicii flexibile și inovatoare prin cardurile noastre de credit, indiferent de situația financiară și socială a clientului, dublată de o calitate excelentă a serviciilor. Acesta este modul nostru de a contribui la incluziunea financiară a persoanelor care, dintr-un motiv sau altul, nu au acces la instrumentele tradiționale de plată. Aceste persoane ar putea face plăți cu cardul de credit, fie online, fie de pe un telefon mobil. Suntem încrezători că AXI va oferi toate aceste beneficii și clienților noștri din România”, declara, la momentul lansării, Țvetan Krastev, Manager al Access Finance Ltd.
O piață cu potențial de creștere
Țintele companiei din România pentru anul în curs sunt ambițioase, propunându-și ca până la finele lui 2017 să aibă deja în portofoliu până la 30.000 de carduri de credit active. Ținte realizabile, declară reprezentanții AXI Finance, având în vedere că în primele două luni de activitate, au primit 10.000 de cereri pentru AXI Card, iar peste 2.000 de carduri au ajuns deja la clienți și au fost deja activate. Succesul AXI card se datorează avantajelor pe care le oferă, fiind un instrument de plată care se adresează unei piețe foarte extinse, având o cale facilă de acces în baza unor criterii mai flexibile comparativ cu piața tradițională a cardurilor de credit.
„Ne adresăm unor consumatori care au nevoie de produse simple. AXI Card poate fi considerat un produs cu caracter educațional, întrucât inițiază clienții în procesul de utilizare a unui instrument complex, așa cum este cardul de credit. Include facilitățile unei linii de credit, cât și facilitățile unui instrument de plată. Credem că în momentul de față este un context foarte bun pentru o dezvoltare de succes a brandului pe piața din România”, a declarat Laur Emilian, CEO AXI Finance România.
De altfel, piața cardurilor de credit din România este extrem de dinamică și are un mare potențial de creștere. Deși în ultimii ani, în țara noastră s-a înregistrat o creștere puternică a utilizării, la sfârșitul anului 2016 existând în România circa 2,85 milioane de carduri, rata de penetrare raportată la populație este mult sub nivelul din majoritatea statelor europene, unde media ajunge la un card de credit de persoană.
Axi Card poate fi solicitat prin telefon sau online și este aprobat telefonic. Instrumentul de plată este livrat gratuit la adresa solicitanților, care beneficiază și de un cont online personal, gestionat de un manager personal de cont. Compania pune la dispoziția clienților și un serviciu de SMS gratuit pentru tranzacțiile efectuate și sumele datorate.