Simularea examenului de Bacaluareat începe, luni, cu proba scrisă la Limba şi literatura română, celelalte urmând a se desfăşura până joi, inclusiv. Rezultatele vor fi anunţate în 6 aprilie.
Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, în perioada 27-30 martie are loc simularea probelor scrise ale examenului naţional de Bacalaureat.
Astfel, simularea probelor scrise ale examenului naţional de Bacalaureat 2023 se organizează la următoarele disciplinele: limba şi literatura română, limba şi literatura maternă (pentru elevii de la toate filierele, profilurile şi specializările, care au urmat studiile liceale într-o limbă a minorităţilor naţionale), matematică, istorie, fizică, chimie, biologie, informatică, geografie, logică, argumentare şi comunicare, psihologie, economie, sociologie şi filosofie.
Luni are loc proba scrisă la Limba şi literatura română – proba E) a), marţi fiind programată proba scrisă obligatorie a profilului – E) c).
Subiectele și baremele se afișează zilnic
Miercuri va avea loc proba scrisă E) d) – proba la alegere a profilului şi a specializării, iar joi proba E) b) – proba scrisă la Limba şi literatura maternă. Rezultatele vor fi anunţate în 6 aprilie.
Subiectele sunt elaborate pe baza conţinuturilor şi a competenţelor asociate acestora, conform programelor aprobate de Ministerul Educaţiei. Subiectele şi baremele se afişează în fiecare zi cu probă de examen, la ora 15:00, aici.
Obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor obţinute de către elevi la finalul studiilor gimnaziale/liceale.
Interes scăzut pentru simulările naționale
Interesul elevilor pentru simulările Evaluării Naţionale şi Bacalaureatului a scăzut foarte mult în ultimii ani, potrivit sindicatelor din Educație. Preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, Marius Nistor, a declarat că astfel se explică şi notele mici obţinute de mulţi dintre elevi la aceste examene.
„Până la urmă, simularea reprezintă un examen de probă, în care elevii pot să vadă cam care este nivelul la care ajung la un moment dat, nu îl consideră un examen real, se pregătesc mai mult sau mai puțin, așa că rezultatele pe care le obții la simulări nu sunt atât de importante pentru ei.
Un elev poate să aibă o notă mai mică la simulare și asta îl poate motiva mai departe să facă tot ceea ce depinde de el, cu sprijinul cadrelor didactice, pentru a-și acoperi toate acele carențe pe care le are în pregătire.
Trebuia să avem și pregătire remedială la nivelul unităților de învățământ preuniversitar, așa că simularea reprezintă un examen important din acest punct de vedere”, a declarat Marius Nistor, potrivit Rador.