Românii nu se pot bucura în acest an de SIAB, dar pasionaţii de automobile pot vizita o expoziţie cu mult mai fastuoasă, în septembrie, la Frankfurt: IAA 2009. Supranumită „motorul industriei auto europene”, Germania este gata să arate că îşi merită pe deplin renumele, chiar şi în vremuri tulburi. La Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), care îşi va deschide porţile pe 17 septembrie, marii producători germani pregătesc o demonstraţie de forţă menită să facă ui
Românii nu se pot bucura în acest an de SIAB, dar pasionaţii de automobile pot vizita o expoziţie cu mult mai fastuoasă, în septembrie, la Frankfurt: IAA 2009.
Supranumită „motorul industriei auto europene”, Germania este gata să arate că îşi merită pe deplin renumele, chiar şi în vremuri tulburi. La Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), care îşi va deschide porţile pe 17 septembrie, marii producători germani pregătesc o demonstraţie de forţă menită să facă uitată, pentru câteva zile, situaţia dramatică prin care trece una dintre cele mai puternice industrii mondiale.
Lipsiţi de ediţia din 2009 a Salonului Internaţional de Automobile Bucureşti (SIAB) – care a fost anulată pentru că mulţi importatori autohtoni au preferat să taie din propriul buget costurile de participare – românii pot afla direct din Germania care sunt modelele pe care le vor putea achiziţiona anul viitor, dar şi cum se pregătesc marii producători pentru a fi în pas cu „revoluţia verde” care va începe în numai câţiva ani. Pentru cei cu adevărat pasionaţi, costurile unei deplasări la Frankfurt pentru acest eveniment nu depăşesc cinci sute de euro, incluzând aici transportul cu avionul şi deplasările locale, cazarea pentru două zile şi accesul în expoziţie. Cu siguranţă însă, evenimentul va fi mediatizat îndelung şi de presa autohtonă, astfel încât, chiar şi din fotoliul de acasă, veţi putea afla cam tot ce mişcă în halele imense de la Messe Frankfurt.
Cai putere din rasa verde
Renumită pentru vehiculele sale exclusiviste, cu adevărate herghelii sub capotă, industria auto germană este nevoită în acest an să prezinte – pe lângă bolizi precum Audi R8 Cabrio şi A5 Sportback, Mercedes Clasa E break şi SLS AMG, BMW Seria 7 şi X6 ActiveHybrid, Porsche 911 Turbo sau Opel Insignia OPC şi noul Astra – o mulţime de concepte şi vehicule care au drept ţintă emisiile zero.
Numai că, în hala nr. 3, alături de vedete ale grupului Volkswagen, precum Lamborghini Reventon Spyder şi Bentley Mulsanne, Renault va etala nu doar unul, ci trei modele cu propulsoare electrice: un city-car, un vehicul de transport asemănător cu actualul Kangoo şi un Mègane al cărui sistem de tracţiune este împrumutat de la Nissan Leaf. De asemenea, francezii vor prezenta, se pare, şi un vehicul care a făcut furori pe piaţa românească: noul Mègane Sedan. În aceeaşi hală, Ford va introduce viitorul C-Max, în timp ce Kia vine în forţă cu trei modele: un nou Sorento, Ceed restilizat şi micuţul, dar spaţiosul Venga.
Nici Peugeot nu se lasă mai prejos şi este gata să arate publicului un monovolum – 5008, varianta hibrid a lui 3008 şi, mai ales, spectaculosul RCZ, pe care presa îl numeşte deja TT-ul franţuzesc. Industria italiană va fi reprezentată de Fiat, cu face-liftul pentru Grande Punto, de Alfa Romeo Milano, precum şi de bolidul Ferrari 458 Italia, înlocuitorul best-sellerului 430.
Alte vehicule interesante care vor străluci la standurile de la IAA 2009 sunt Jaguar XJ, Seat Leon Cupra R, Citroën C3, Rolls Royce Ghost, BMW 5 GT. Nu e de ocolit nici Trabantul electric. Măcar din curozitate.
Matthias Wissmann, preşedinte Asociaţia Industriei Auto Germane (VDA)
700 de companii îşi vor expune produsele la IAA 2009, multe dintre acestea având la stand premiere mondiale