Balul lansărilor de modele noi sfidează criza din industria auto

În luna noiembrie, intră pe piaţa autohtonă cel puţin şase noi modele. În ciuda problemelor apărute în industria auto, majoritatea acestora au preţuri care depăşesc 20.000 de euro. Piaţa auto resimte din plin efectele crizei financiare mondiale şi bålbåielile legislative ale administraţiei de la Bucureşti de genul taxei de poluare sau al normelor BNR privind creditul. Cu toate acestea, sarabanda lansărilor de modele noi continuă susţinut, numai în această lună

În luna noiembrie, intră pe piaţa autohtonă cel puţin şase noi modele. În ciuda problemelor apărute în industria auto, majoritatea acestora au preţuri care depăşesc 20.000 de euro.

Piaţa auto resimte din plin efectele crizei financiare mondiale şi bålbåielile legislative ale administraţiei de la Bucureşti de genul taxei de poluare sau al normelor BNR privind creditul. Cu toate acestea, sarabanda lansărilor de modele noi continuă susţinut, numai în această lună fiind deja prezentate şase noi vehicule. Culmea este că preţul acestora nu este considerat de producători o piedică în calea succesului de piaţă, majoritatea putånd fi achiziţionate cu minimum 20.000 de euro.

Un Volvo mai sigur ca oricånd

Primii care au decis să deschidă balul lansărilor din noiembrie au fost cei de la EIT Forum Auto, compania care gestionează destinele mărcii Volvo pe piaţa din Romånia. Noul XC60, pornit la drum sub sloganul „Din Suedia, cu dragoste“, este considerat cel mai frumos şi mai sigur model al mărcii Volvo. În privinţa frumuseţii, sunt desigur multe de comentat, iar în domeniul siguranţei, această marcă este deja recunoscută. Dar ce este XC60? Un crossover elegant, plin de sisteme electronice de comandă şi control şi cu un preţ destul de piperat.

Despre design sunt multe de spus, dar opiniile pot fi subiective. Dezamăgeşte puţin doar faptul că Volvo nu reuşeşte să iasă din propriile-i tipare, modificările stilistice cu adevărat vizibile de la un model la altul fiind minore. Despre tehnologia on-board putem comenta zile întregi. Cert este că acest vehicul frånează singur dacă detectează un vehicul situat periculos de aproape în faţa sa. La viteze sub 30 km/h, XC60 reduce constant viteza, făcånd ca un eventual impact să fie minor, iar sub 15 km/h, se opreşte complet în numai cåţiva metri. Denumit „City Safety“, acest sistem interacţionează, conform celor de la Volvo, cu toate echipamentele de siguranţă ale vehiculului, dar „omite“ un amănunt important: să fråneze şi maşina care vine din spate şi care nu are în dotare un astfel de sistem revoluţionar. Trecånd la preţuri, vă anunţăm cu regret că trebuie să dispuneţi de minimum 33.558 de euro pentru a intra în posesia unui XC60, iar pentru pretenţioşi, o echipare completă şi un propulsor puternic înseamnă circa 46.000 de euro.

Micul Q7

„Progres prin tehnologie şi regres prin dimensiune“ ar fi sloganul potrivit pentru noul Audi Q5, lansat de Porsche Romånia la începutul lunii noiembrie. Pornit de la o idee similară cu familia Volkswagen Touareg – Tiguan, SUV-ul compact Q5 reprezintă interpretarea mai bine proporţionată a mastodontului Q7, model devenit, imediat după lansare, exponentul de frunte al unui statut financiar condamnat de mulţi. Spre deosebire de fratele său mai mare, Q5 se mulţumeşte cu o lungime de numai 4,63 metri, dar are ca atu capacitatea de a se strecura prin traficul aglomerat din oraşe fără a-i speria pe ceilalţi şoferi. Modelul poate fi comandat cu un propulsor alimentat cu benzină sau cu unul dintre cele două dieseluri, toate asociate unei transmisii integrale permanente „quattro“, la preţuri cuprinse între 38.850 şi 46.400 de euro.

Încă un Golf

Bestsellerul european Volkswagen Golf a ajuns la cea de-a şasea generaţie, iar producătorul german a început studiul pentru cea de-a şaptea. Cu toate acestea, pe măsură ce înaintează în vårstă, vehiculul pare a avea tot mai puţine elemente de schimbat. Cum altfel ar putea fi interpretat „noul“ design? Mai puţin efeminat, mai colţuros şi mai în ton cu revoluţia verde, noul Golf pune la dispoziţia clienţilor acelaşi comportament rutier lăudabil şi o gamă de motoare formată deocamdată dintr-un singur diesel de 2.0 litri DPF şi trei propulsoare pe benzină. Cei care doresc să se piardă în mulţimea de Golf-uri din toate generaţiile prezente pe şoselele romåneşti, trebuie să plătească între 13.668 şi 23.085 de euro, în funcţie de numărul de uşi, echipare şi motorizare.

Lancia a redescoperit designul

Una dintre cele mai plăcute surprize ale acestui an este revenirea pe scenă a modelului italian Lancia Delta. Încă de la Salonul Auto de la Paris, acest model a fost primit cu aplauze, graţie aspectului său extrem de reuşit. După mulţi ani de căutări, majoritatea soldate cu eşecuri, designerii italieni par să fi redescoperit secretul unui vehicul cu mult sex-appeal. Intenţia celor de la Lancia de a se impune prin inovaţie şi originalitate pe o piaţă din ce în ce mai uniformizată este susţinută nu numai de mesajul „The power to be different“, ci şi de argumente raţionale precum tehnologia de avangardă ce echipează noul model, gama de motorizări Turbo şi Multijet, dar şi de siguranţa garantată de cele cinci stele EuroNCAP. În Romånia, noua Lancia Delta este disponibilă în trei versiuni de echipare şi cinci motorizări, la preţuri cuprinse între 18.890 şi 26.670 de euro.

BMW 7 sfidează criza

Cel mai scump model lansat în această lună pe piaţă este noul BMW seria 7. Cel mai ieftin exponent al gamei costă „doar“ 78.849 euro, iar varianta 750 Li ajunge la 93.772 euro. Şi asta, fără a apela la lunga listă de opţionale. Rezervat romånilor cu un buget consistent, noul port-drapel al gamei BMW nu pare a lua în seamă actuala criză financiară, mizånd pe exclusivismul dus la extrem. Pe långă trei motoare cu puteri cuprinse între 245 şi 407 CP, bolidul ascunde sub carapacea metalică o mulţime de echipamente electronice, care îl transformă într-o adevărată navă spaţială.