Banca Mondială, interesată să finanțeze proiecte rutiere în România. Reducerea amprentei de carbon, un obiectiv important

banca mondiala

Banca Mondială este interesată de finanțarea mai multor proiecte rutiere în România, a anunțat directorul general al CNAIR. Acesta a participat la discuții la Washington cu reprezentanții instituției financiare internaționale.

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat că Banca Mondială și-a manifestat interesul de a finanța o serie de proiecte rutiere în România, cu accent pe inițiative ecologice și inovatoare.

Banca Mondială, interesată să finanțeze proiecte rutiere în România

Potrivit declarațiilor lui Pistol, reprezentanții Băncii Mondiale și-au exprimat deschiderea pentru colaborarea cu autoritățile române în implementarea unor soluții și politici noi în domeniul infrastructurii rutiere. Printre propunerile discutate se numără utilizarea utilajelor mai puțin poluante, a materialelor ecologice și reciclabile în construcția infrastructurii, în vederea reducerii amprentei de carbon.

„În cadrul discuţiilor de la Washington am stabilit să organizăm o întâlnire bilaterală la Bucureşti pentru realizarea primelor demersuri necesare unei colaborări. Politicile şi strategiile pentru reducerea amprentei de carbon în procesul de construcţie a infrastructurii reprezintă un obiectiv important pentru Banca Mondială”, a scris marţi Pistol pe pagina sa de Facebook.

Un alt aspect subliniat în discuțiile cu Banca Mondială este dezvoltarea rețelei de stații de încărcare electrice și cu hidrogen, inclusiv pentru transportul rutier de mărfuri. Aceste inițiative se încadrează în eforturile de promovare a mobilității durabile și a vehiculelor cu emisii reduse.

În plus, siguranța rutieră și modernizarea infrastructurii existente sunt, de asemenea, puncte importante pentru Banca Mondială în ceea ce privește finanțarea proiectelor din România. Programele pentru îmbunătățirea podurilor rutiere și construcția de noi poduri sunt incluse în sfera de interes a finanțărilor acordate de instituția financiară internațională.

Cristian Pistol a subliniat și sprijinul pe care Banca Mondială îl va oferi pentru implementarea proiectelor de infrastructură rutieră prin parteneriate public-private, în vederea accelerării dezvoltării infrastructurii în țară.

„Reabilitarea unor poduri rutiere sau construcţia unor poduri noi intră în aria de interes a finanţărilor acordate Romaniei de această instituţie financiară. Reprezentanţii Băncii Mondiale au mai dat asigurări că vor susţine implementarea unor proiecte de infrastructură rutieră prin parteneriat public-privat. Din partea Băncii Mondiale echipa prezentă la aceste discuţii a fost condusă de domnul Shomik Raj Mehndiratta, Practice Manager Transport ECA-Europe”, a precizat şeful CNAIR.

Instituția internațională, interesată și de măsurile de siguranță rutieră

De asemenea, noua Strategie de siguranţă rutieră pentru perioada 2022-2030 prevede măsuri de resistematizare a circulaţiei pe anumite drumuri naţionale. În plus este prevăzută extinderea sistemului de protecţie pasivă şi resistematizarea unor intersecţii periculoase, a anunţat directorul general CNAIR.

Cristian Pistol a discutat la Washington despre dezvoltarea infrastructurii rutiere din România cu reprezentanți de la Banca Mondială.

Reprezentanţii de specialitate de la instituţia financiară internaţională şi-au manifestat interesul pentru măsurile privind siguranţa rutieră din România.

În acest context, directorul companiei de drumuri a prezentat rezultatele Strategiei de Siguranţă Rutieră (2010-2020) care, potrivit acestuia, a dus la scăderea cu 44% a numărului de accidente cu victime decedate pe reţeaua naţională de drumuri.