celor existente precum si schimbarii conditiilor pentru obtinerea unor servicii destinate persoanelor fizice, unitatile bancare au inceput sa devina neincapatoare pentru fluxul de clienti. Acesta este si motivul pentru care din ce in ce mai multe banci au inceput sa introduca servicii de telefonie gratuita pentru informarea clientilor. Alte banci au apelat la aceasta solutie pentru a suplini lipsa sucursalelor. Astfel, este mult mai comod pentru fiecare dintre noi sa dam un telefon si sa aflam c
celor existente precum si schimbarii conditiilor pentru obtinerea unor servicii destinate persoanelor fizice, unitatile bancare au inceput sa devina neincapatoare pentru fluxul de clienti. Acesta este si motivul pentru care din ce in ce mai multe banci au inceput sa introduca servicii de telefonie gratuita pentru informarea clientilor. Alte banci au apelat la aceasta solutie pentru a suplini lipsa sucursalelor. Astfel, este mult mai comod pentru fiecare dintre noi sa dam un telefon si sa aflam ceea ce ne intereseaza, fara a ne deplasa la banca. In acest fel se poate evita si aglomeratia din sucursalele bancilor, si statul in picioare la diferite cozi care se formeaza, in special la ofiterii de credite.Spre deosebire de informatiile obtinute din unele sucursale, care in anumite cazuri lasa de dorit, ceea ce aflam printr-un simplu telefon este mult mai complet, in majoritatea cazurilor. Numerele de telefon directe (de genul Telverde) nu pot fi apelate decat din reteaua de telefonie fixa, dar exista si numere de telefon apelabile de pe telefonul mobil. In acest caz si costul suportat de client este mai mare, corespunzator unei convorbiri fix-mobil.La numerele de telefon pe care bancile le pun la dispozitia clientilor raspunde un robot, care, de cele mai multe ori, mentioneaza timpul de asteptare pana la preluarea apelului de catre un functionar al bancii. De regula, timpul de asteptare nu depaseste cinci minute, uneori fiind chiar mai scurt decat cel anuntat initial de robot.
La BRD, „telebancherii” lucreaza si in weekend
Cei care suna la numerele Telverde ale bancilor pot obtine informatii despre toate produsele si serviciile oferite de banca, informatii despre piata financiara (cursuri valutare), precum si consultanta financiara personalizata, inclusiv exemple de calcul personalizate. Unul dintre inconvenientele acestor numere de telefon directe ar fi programul limitat, care coincide de cele mai multe ori cu cel practicat in mod curent de sucursalele bancilor. La Banc Post exista chiar si o pauza de pranz pentru cei care ofera consiliere la acest „telefon al clientului”. Doar serviciul BRD de informare a clientilor este disponibil sapte zile din sapte, dar si acesta doar intre anumite ore.Daca va aflati deja printre clientii bancilor care au un numar de telefon direct, puteti obtine si informatii specifice despre conturile detinute, efectuarea de plati interne, deschidere/lichidare de depozite, schimb valutar intre conturile proprii, precum si definirea si modificarea transferurilor planificate. Puteti beneficia de toate aceste servicii prin semnarea unui contract si stabilirea unei parole sau a unui cod unic de identificare, in functie de politica fiecarei banci. „Beneficiile pe care le au clientii folosind acest tip de serviciu sunt comoditatea – nu este nevoie sa se deplaseze la banca, accesibilitatea – program de lucru prelungit comparativ cu cel al unitatilor bancare, pretul – nu se percep taxe sau comisioane in plus si calitatea – telebancherii sunt instruiti si specializati in oferirea acestui tip de serviciu”, a explicat Radu Topliceanu, Call Center Manager la Raiffeisen Bank.Printr-un simplu apel se poate obtine pre-aprobarea unor credite oferite de banca, precum si alte informatii referitoare la aceste credite, cum ar fi valoarea ratelor lunare. Apeland numarul de telefon direct de la BRD, puteti stabili chiar o intalnire cu ofiterul de clientela, pentru a obtine mai multe informatii despre produsul care va intereseaza. Celelalte banci nu obisnuiesc sa aranjeze, prin telefon, intalniri ale clientilor cu functionarii bancii.
brd
Numar de telefon: 0800.803.803*;021-302.61.61**, intre orele 8:00-22:00Informatii obtinute: produse si servicii adresate persoanelor fizice, viramente Cost apel: *gratuit ** tarif normal reteaua RomTelecomTimp de asteptare pana la preluarea apelului: 3 – 5 minute.Atitudine personal: foarte amabil, informatii uneori mai complete decat de la ghiseu.
hvb
Numar de telefon: 0801.001.000, intre 9:00 si 19:00Informatii obtinute: produse si servicii pentru persoane fiziceCost apel: tarif convorbire locala RomTelecomTimp de asteptare: 3 – 5 minute.Atitudine personal: foarte amabil, aceleasi informatii ca la ghiseu.
Raiffeisen Bank
Numar de telefon: 0800 802 0202*, Luni-vineri: 8:00-20:00, sambata: 9:00-15:00, pentru urgente 021-302.51.99**Informatii obtinute: informatii si servicii ale bancii, plati, informatii despre operatiunile realizateCost apel: *gratuit **tarif normal RomTelecomTimp de asteptare: destul de mult, uneori si 20 de minute Atitudine personal: amabil, informatiile coincid cu cele de la ghiseu.
Volksbank Romania
Numar de telefon: 0801.086.557*, 021-303.93.02**Informatii obtinute: produse si servicii (detalii activitate bancara pe baza de abonament)Cost apel: *tarif convorbire locala RomTelecom **tarif convorbire mobil – fix, abonament 100.000 leiTimp de asteptare: 3 – 5 min.Atitudine personal: amabil.
Banc Post
Numar de telefon: diferit pentru fiecare localitate (numerele sunt disponibile pe site-ul bancii, la www.bancpost.ro), pauza intre 13:30 si 14:30Informatii obtinute: despre orice produs al banciiCost apel: convorbire locala RomTelecomTimp de asteptare: 3 – 5 min.Atitudine personal: foarte amabil.
Emporiki Bank
Numar de telefon: 021/310.39.55 Informatii obtinute: despre orice produs al banciiCost apel: convorbire locala RomTelecomTimp de asteptare: 3 – 5 min.Atitudine personal: foarte amabil.