Mai multe tronsoane de autostradă și cale ferată au fost finanțate cu bani de la Banca Comercială Română, au declarat oficialii BCR într-o conferință despre investițiile în infrastructura municipală.
„Este mai ușor să ajungi de la Iași în Italia cu avionul decât decât de la Iași la Timișoara pentru că nu există autostrăzi care să traverseze Munții Carpați. Pe parte de infrastructură mare, BCR finanțat constructori pentru proiecte în valoare totală de aproximativ 3,5 miliarde de lei. Firmele de construcții decontează facturile după execuția lucrărilor, iar noi ne recuperăm banii de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. BCR a acordat linii de finanțare în valoare de sute de milioane de lei pentru infrastructura rutieră și feroviară”, a declarat, Ioana Gheorghiade, director executiv la BCR pentru Sectorul Public şi Finanţarea Infrastructurii.
Ioana Gheorghiade a precizat că BCR este interesată să finanțeze proiectele parteneriat public-privat. “Grupul Erste, din care face parte BCR, a finanţat concesiuni şi parteneriate public-private PPP în Croația sau Slovacia. BCR a fost implicată în discuţiile privind finanţarea potenţială a PPP-ului pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov. Problema acestor proiecte în România nu o reprezintă lipsa finanţării, ci detaliile acelor proiecte, dacă sunt bancabile sau nu, modul de alocare a riscurilor şi altele, susţin reprezentanţii băncii”, a menționat directorul executiv la BCR pentru Sectorul Public şi Finanţarea Infrastructurii.