Banca Transilvania (BT) a finalizat astăzi achiziția OTP Bank România, împreună cu celelalte filiale ale OTP Group din țară. Tranzacția a fost recent aprobată de Consiliul Concurenței și de Banca Națională a României.
Banca Transilvania a finalizat tranzacția prin care a cumpărat OTP Bank România
În ceea ce privește achiziția OTP Asset Management, aceasta se află încă în faza de aprobare de către autoritățile competente.
Primul pas în acest proces a avut loc în februarie 2024, când BT și OTP Group au anunțat semnarea acordului de achiziție.
Filialele achiziționate de Banca Transilvania includ OTP Leasing România, OTP Asset Management România, OTP Factoring România, OTP Consulting România, OTP Advisors România și Fundația OTP Bank România. Odată cu finalizarea tranzacției, Banca Transilvania începe integrarea OTP Bank România și a celorlalte filiale.
În ceea ce privește OTP Asset Management, finalizarea achiziției va avea loc ulterior, după primirea aprobărilor necesare de la autorități, urmată de integrarea acesteia în Grupul BT.
Horia Ciorcilă, Președintele Consiliului de Administrație al Băncii Transilvania, a subliniat că instituția are un istoric de succes atât în creșterea organică, cât și în achiziții.
“Banca Transilvania are un istoric foarte reușit atât în ceea ce privește creșterea organică, cât și achizițiile. Integrările companiilor achiziționate ne-au ajutat să ne formăm capabilități unice, să ajungem liderul pieței românești și să trasăm strategia Grupului Banca Transilvania pentru a deveni lider în toate segmentele. Pasul făcut azi este în această direcție și întărește angajamentul nostru de a susține economia românească.
Mulțumim, OTP Group, pentru încredere, iar echipei OTP Bank România, pentru ce a realizat timp de 20 de ani. BT este pregătită pentru o integrare rapidă și lină, sunt încrezător că vom face o execuție foarte bună a integrării, în interesul clienților, angajaților și al pieței”, declară Horia Ciorcilă.
Obiectivul strategic principal al OTP Group este să-și crească cota de piață în Europa Centrală și de Est
Sándor Csányi, Președintele și Directorul General al OTP Bank, a declarat că obiectivul strategic principal al OTP Group este să-și crească cota de piață în Europa Centrală și de Est, precum și recent în Asia Centrală, prin creștere organică și achiziții.
“Obiectivul principal, strategic al OTP Group este de a-și crește cota de piață în Europa Centrală și de Est – și, recent, în Asia Centrală – prin creștere organică și achiziții. Am avut aceeași strategie și în România timp de douăzeci de ani, dar nu am reușit să atingem cota de piață dorită, așa încât decizia managementului a fost să vindem aceste subsidiare. Acest pas permite grupului nostru să țintească piețe în care poate avea o prezență mult mai mare în viitor.
Sunt convins că Banca Transilvania, ca lider de piață în România și nou proprietar al OTP Bank România, va oferi numeroase oportunități clienților și angajaților. Mulțumesc managementului și echipei OTP Bank România pentru dedicare și munca la standarde înalte pe parcursul a douăzeci de ani, timp în care OTP Bank România a fost un jucător stabil pe piață, cu contribuții notabile și standarde înalte privind serviciile financiare din România”, afirmă Sándor Csányi, Președinte și Director General, OTP Bank.
Coordonarea procesului de integrare
Integrarea va fi supervizată de Luminița Runcan, care va prelua funcția de Director General al OTP Bank România după obținerea aprobării de la BNR.
Cu peste 30 de ani de experiență în sectorul bancar, Luminița Runcan a deținut numeroase poziții de conducere la Banca Transilvania, inclusiv Director General Adjunct Trezorerie și Director General Adjunct Managementul Riscului.
Echipa de top management va include și pe Luca Rogojanu, Director General Adjunct, responsabil cu Divizia Creditare și Administrare Risc, și Constantin Mareș, Director General Adjunct, responsabil cu Divizia Digital la OTP Bank România.
Ce presupune perioada de integrare pentru clienții OTP Bank România și ai celorlalte subsidiare?
În timpul perioadei de integrare în cadrul Grupului Banca Transilvania și până la finalizarea fuziunii, OTP Bank România și Banca Transilvania, alături de celelalte subsidiare, vor continua să funcționeze independent.
În această etapă de tranziție, clienții nu vor experimenta schimbări imediate, astfel că pentru servicii, produse, consultanță și operațiuni vor trebui să se adreseze în continuare echipelor OTP Bank România și ale celorlalte subsidiare.
Pe măsură ce integrarea avansează, clienții vor fi informați despre toate noutățile și schimbările aduse de acest proces.
Banca Transilvania va menține angajamentele inițiate de OTP Group față de Fundația Bethlen Gabor, inclusiv oferirea de servicii bilingve clienților OTP Bank România, acolo unde este necesar.
Pentru a asigura succesul tranzacției, Banca Transilvania a colaborat cu Filip & Company, Barclays Bank Ireland PLC și PwC România. Pe de altă parte, OTP Group a lucrat cu CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang din România și Marea Britanie, Deloitte Advisory și Management Consulting Plc.