Banca Transilvania lansează o bancă 100% digitală
Grupul financiar Banca Transilvania este în faza de pregătire pentru lansarea unei bănci românești complet digitale. Sub numele de Salt Bank, aceasta va oferi servicii financiare începând din 2024.
Salt Bank, cunoscută anterior sub numele de Idea Bank, a fost preluată de Banca Transilvania acum trei ani. Noua entitate va furniza exclusiv servicii bancare utilizând platforme digitale.
La sfârșitul anului 2014, Idea Bank a intrat pe piața din România, odată cu preluarea Romanian International Bank de către grupul polonez Getin Holding.
Entitatea și-a propus să se impună pe piață prin oferirea de avantaje competitive în comparație cu băncile românești, inclusiv capacitatea de a oferi împrumuturi cu un plafon de îndatorare mai mare decât media pieței locale.
Idea Bank a fost a treia bancă achiziționată de Banca Transilvania, urmând după Bancpost (2018) și Volksbank România (2015).
„La alegerea numelui Salt Bank, am căutat ceva care să rezoneze cu noi, oamenii de aici. Este un nume care vorbeşte despre ambiţiile noastre.
Avem curajul de a inova azi pentru a fi mai buni mâine şi suntem hotărâți să dezvoltăm o bancă sigură şi de încredere pe termen lung”, a transmis Gabriela Nistor, Director General, Salt Bank, potrivit unui comunicat de presă al Băncii Transilvania.
Salt Bank va folosi o platformă bancară de tip SaaS Cloud (Software as a Service)
Salt Bank a optat pentru o platformă bancară de tip SaaS Cloud, alegând soluția Engine by Starling. Parteneriatul a fost trimis spre aprobare către autoritatea de reglementare și supraveghere.
Platforma, care operează în cloud și este deținută de Engine, va permite Salt Bank să ofere servicii bancare digitale pe piața din România.
Platforma Engine este utilizată și de Starling Bank, care are aproximativ 3,6 milioane de clienți în Regatul Unit, scrie profit.ro.
În anii de cotitură 2014-2015, intrarea Idea Bank ca o investiție poloneză prin achiziția Romanian International Bank (RIB) de către Getin Holding a adus un aer proaspăt pe scena financiară. Această intervenție a marcat o schimbare în peisajul economic, agitat încă din perioada șocului financiar dintre 2008 și 2011, care a lăsat în mintea publicului român imaginea unui oligopol rigid.
Idea Bank și-a propus să se facă remarcată pe piața locală prin avantaje competitive față de băncile românești. Inclusiv prin capacitatea de a oferi împrumuturi cu un plafon de îndatorare mai generos decât cel al competitorilor. Astfel, a încercat să câștige încrederea și loialitatea clienților prin oferte atractive și adaptate la nevoile specifice ale acestora.