Cifrele sunt edificatoare. In zece luni din 2001, aproape toate modelele din clasa mare provenite din import au inregistrat cresteri ale vanzarilor de cel putin 40% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Si asta in conditiile in care pretul unei masini din aceasta clasa nu este deloc mic, situandu-se in jurul a 30.000 USD. Desi ca numar de bucati vandute cresterea nu este spectaculoasa, romanii cu bani au preferat sa plateasca mai mult pentru a cumpara masini care apartin unor marci eur
Cifrele sunt edificatoare. In zece luni din 2001, aproape toate modelele din clasa mare provenite din import au inregistrat cresteri ale vanzarilor de cel putin 40% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Si asta in conditiile in care pretul unei masini din aceasta clasa nu este deloc mic, situandu-se in jurul a 30.000 USD. Desi ca numar de bucati vandute cresterea nu este spectaculoasa, romanii cu bani au preferat sa plateasca mai mult pentru a cumpara masini care apartin unor marci europene consacrate cum sunt Mercedes Benz sau Audi. Tendinta este cu atat mai vizibila cu cat, desi mult mai ieftin decat competitorii din acest segment, modelul Leganza, apartinand Daewoo si-a injumatatit vanzarile in perioada amintita.
Clasa mare este asadar cea a masinilor reprezentative, pentru acestea optand directori de banci, companii de asigurari sau patroni de mari trusturi. Conform clasamentelor APIA, cele mai mari vanzari la aceasta categorie le-au inregistrat modelele Daewoo Leganza, Mercedes E Classe, Audi A6 si Hyundai XG.
„Leganza este „masina de lux a saracului”. Desi apartine clasei mari, modelul coreean nu ofera aceeasi imagine detinatorului ca restul masinilor din acest segment, din cauza atat a nivelului slab de echipare, cat si a calitatii de ansamblu mai scazute”, opineaza Florin Micu, analist al pietei auto si director al publicatiei Autoexpert.
Pe de alta parte, ca pret Leganza este insa cea mai ieftina masina din clasa sa. Confortul interior si tinuta de drum sunt alte atuuri al acestui model. Unul dintre punctele slabe ale Leganzei este motorizarea. Masina este echipata cu motoare cu performante medii, iar motorul Diesel, la moda peste tot in Europa, lipseste din oferta Daewoo. Un alt dezavantaj este consumul, cam mare in oras.
Al doilea model aflat in topul vanzarilor clasei mari este Mercedes clasa E. „Dintotdeauna Mercedes a reprezentat pentru romani un simbol al bogatiei si din acest motiv masina germana va fi greu de detronat in viitor. Clasa E a suferit de curand un „face lift” care a facut-o si mai atractiva in ochii clientilor”, spune Florin Micu
Chiar daca istoria privind fiabilitatea deosebita a marcii Mercedes nu mai este astazi un argument (datorita faptului ca intre timp si alti producatori s-au apropiat de standardele de calitate ale masinii germane), Mercedes ramane masina care reprezinta cel mai bine romanul bogat.
Audi A6 si Hyundai XG inchieie plutonul fruntaselor la clasa mare. „Audi ofera o gama larga de masini cu tractiune integrala, acesta fiind de altfel unul dintrun motivele pentru care modelul A6 s-a vandut destul de bine in Romania, iar Hyundai XG este un model care a prins datorita raportului bun calitate – pret”, spune Florin Micu
Vanzari clasa mare
2001 2000
(zece luni) (zece luni)
Daewoo Leganza 132 269
Mercedes clasa E 103 61
Audi A6 87 41
Hyundai XG 64 48
Chrysler 300M 53 54
Nissan Maxima 51 7
Peugeot 607 48 1
Hyundai Sonata 42 23
BMW seria 5 39 26
Volvo S 80 23 35
Sursa: APIA
Daewoo Leganza SX
Putere 133 CP
Cilindree 1998 cmc
Consum urban l/100km
Consum extraurban 5,8 l/100Km
Consum mixt 7,4 l/100 km
Alimentare benzina
Volum portbagaj (min/max dm3) 400/970
Capacitate rezervor 65 l
Pret cu taxe incluse 14.364 USD euro
Dotari de serie: ABS, geamuri electrice, aer conditionat, oglinzi exterioare incalzite, inchidere centralizata, faruri ceata, centuri pentru pasagerii din spate, antena radio comandata electric.
Vanzari in 2000 (zece luni) 269 bucati
Vanzari in 2001 (zece luni) 132 bucatI
Mercedes Benz E200 Elegance
Putere 116 CP
Cilindree 2148 cmc
Consum urban 8,5 l/100km
Consum extraurban 4,8
Consum mixt 6,2
Viteza medie 199 km/h
Alimentare diesel turbo
Volum portbagaj (litri) 520
Pret fara taxe 37.752 euro
Dotari de serie: ABS, EBD, aer
conditionat, inchidere centralizata dubla cu telecomanda, scaun sofer reglabil electric, oglinzi electrice incalzite, afisaj digital temperatura.
Vanzari in 2000 (zece luni) 61 bucati
Vanzari in 2001 (zece luni) 103 bucatI
Audi A6 1,8T
Putere 150 CP
Cilindree 1781 cmc
Consum urban 11,3 l/100km
Consum extraurban 6,6 l/100Km
Consum mixt 7,8 l/100 km
Alimentare benzina turbo
Volum portbagaj (dm3) 551
Pret fara taxe 26150 euro
Pret cu taxe incluse 32.926 euro
Dotari de serie: ABS, airbag sofer, airbag lateral, airbag pasageri, antifurt, faruri ceata, inchidere centralizata, geamuri electice, jante aliaj.
Vanzari in 2000 (zece luni) 41 bucati
Vanzari in 2001(zece luni) 87 bucatI
Hyundai XG 3,0i
Cilindree 2972 cmc
Alimentare benzina
Putere 192 CP
Consum urban 15,3 l/100km
Consum extraurban 8 l/100km
Consum mediu 10 l/100 km
Volum portbagaj 453 dmc
Pret fara taxe 19.929 euro
Pret cu taxe 32.499 euro
Dotari serie: airbag sofer,
airbag lateral, airbag pasageri, interior piele, faruri ceata, CD player, inchidere centralizata, geamuri electrice.
Vanzari in 2000 48 bucati
Vanzari in 2001 64 bucatI