Băncile americane introduc instrumente vizuale de AI pentru a-și monitoriza clienții și angajații

Sursa: Dreamstime

Mai multe bănci americane au început să implementeze software-ul de supraveghere, care poate analiza preferințele clienților. În plus, astfel pot monitoriza angajații și detecta persoanele care dorm în apropierea bancomatelor, potrivit Reuters.

Cu toate acestea, multe bănci rămân prudente cu privire la posibilele reacții legate de această supraveghere extinsă, au declarat pentru Reuters surse bancare și tehnologice.

Încercările nedeclarate anterior ale celor de la City National Bank of Florida și JPMorgan Chase oferă o viziune asupra unor instituții financiare care văd în recunoașterea facială și sistemele conexe de inteligență artificială o nouă abordare.

Implementarea pe scară largă a unor astfel de instrumente vizuale de AI în sectorul bancar ar reprezenta un pas semnificativ în a transformarea lor mainstream din America corporativă.

Bobby Dominguez, ofițer șef al securității informațiilor la City National, a declarat că smartphone-urile care se deblochează printr-o scanare a feței sunt cele care au deschis calea. „Folosim deja recunoașterea facială pe mobil. De ce să nu o folosim în lumea reală?”, spune Dominguez.

City National va începe testele de recunoaștere facială la începutul anului viitor, pentru a identifica clienții, dar și casierii și angajații din sucursale, pentru a înlocui măsurile de autentificare greoaie și mai puțin sigure în cele 31 de locații ale sale.

În cele din urmă, software-ul ar putea identifica anumite persoane de pe listele de supraveghere guvernamentale, a spus Dominguez.

Și JPMorgan a declarat că „efectuează un mic test de tehnologie analitică video la cîteva sucursale din Ohio”. Banca Wells Fargo a anunțat că lucrează pentru a preveni frauda, ​​dar a refuzat să spună cum.

Decizia băncilor atrage după sine și probleme legate de libertățile civile. Contestatarii spun că arestarea unor persoane nevinovate doar pe baza unor potriviri faciale defectuoase și amestecul în vieța privată fac parte din sistemul de supravgehere în masă, omniprezent în SUA.

„Nu vom compromite niciodată confidențialitatea clienților noștri”, a spus Dominguez. „Începem doar să aplicăm tehnologia utilizată deja în alte părți ale lumii”, spune el.

Totuși, marea întrebare a băncilor, susține Fredrik Nilsson, vicepreședinte la Axis Communications, producător de top al camerelor de supraveghere, este „cum va reacționa publicul dacă vom lansa așa ceva?”

Morgan Chase a dezvoltat o viziune computerizată personalizată utilizând componente de la Google, IBM Watson și Amazon Web Services, dar a luat în considerare și sisteme complet construite de la startup-urile software AnyVision și Vintra. Efortul lor vizează identificarea timpilor de tranzacție, a numărului de persoane care pleacă din cauza cozilor lungi și a activităților care țin ocupați angajații.

Înregistrările de vânzări din 2010 și 2011 arată că Bank of America a achiziționat camere iCVR, comercializate la acea vreme, ajutând-o să reducă intrarea persoanelor fără adăpost în zonele unde sunt ATM-uri. Bank of America a declarat că nu mai folosește tehnologia iCVR.