Bancile au coborat stacheta pentru creditele auto

constant in fiecare an, 2003 fiind varful aisbergului in domeniu. Unul dintre motoarele principale ale acestei cresteri spectaculoase a fost bineinteles creditul auto. Peste 75% din vanzarile de autoturisme din prima jumatate a anului 2004 au fost realizate pe baza de credit sau de leasing. Daca in cazul leasingului modalitatile de obtinere a finantarii sunt ceva mai simple, iar avantajul deducerii TVA din pretul total al masinii nu este deloc de neglijat, creditul auto se poate lauda ca este mu

constant in fiecare an, 2003 fiind varful aisbergului in domeniu. Unul dintre motoarele principale ale acestei cresteri spectaculoase a fost bineinteles creditul auto. Peste 75% din vanzarile de autoturisme din prima jumatate a anului 2004 au fost realizate pe baza de credit sau de leasing. Daca in cazul leasingului modalitatile de obtinere a finantarii sunt ceva mai simple, iar avantajul deducerii TVA din pretul total al masinii nu este deloc de neglijat, creditul auto se poate lauda ca este mult mai ieftin. Tocmai pentru a face fata concurentei serioase pe care o aduc firmele de leasing pe piata auto, o serie de banci comerciale au inceput sa-si largeasca baza de venituri acceptate la scoringul intocmit de banca pentru acordarea unui credit. In unele cazuri (HVB, Volksbank si chiar BCR) sunt acceptate si alte tipuri de venituri decat cele denumite pana nu de mult generic „venituri certe”, mai exact salariul net inscris in cartea de munca a individului. Veniturile din dividente sau chirii sunt acceptate acum de majoritatea bancilor care au printre produsele lor creditul auto. In plus, in ultimele luni, la categoria venituri au fost introduse comisioanele din vanzari incasate de clienti, bonusurile, veniturile provenite din exercitarea profesiunilor liberale. Mai exact, pentru a face cat mai atractiv creditul auto, bancile comerciale au adaptat conditiile creditului imobiliar la mai vechiul produs destinat achizitionarii de autoturisme. Creditul auto in lei, chiar daca exista, in unele cazuri (Raiffeisen Bank si CEC) dobanzile fiind cele mai mici din piata (23% pe an), componenta valutara a creditarii se dovedeste si aici mult mai accesibila momentan si mult mai cautata. Dobanzile la creditele in valuta ajung practic la acelasi nivel cu dobanzile solicitate de banci pentru creditul imobiliar, chiar daca perioada de rambursare a acestuia din urma poate ajunge pana la 25 de ani, in timp ce creditul auto are o durata de maximum sapte ani. Bineinteles, exista si exceptii. Pentru a promova noul model Dacia Logan, BRD Groupe SociA