În paralel, mai multe bănci de renume, cum ar fi Bank of America, Chase și Wells Fargo, au notificat autoritățile competente cu privire la viitoarele închideri de sucursale, informează Moneydigest.
Bank of America a închis deja cele mai multe sucursale în 2024 – 168, anunțând noi închideri noi programate între 7 februarie și 14 martie. Chase a depus documentele necesare în aceeași perioadă ca și Bank of America pentru a închide nouă sucursale.
Wells Fargo a închis 23 de sucursale în 11 state doar în 2025. În plus, instituția bancară din California a solicitat recent să închidă alte 32 de sucursale. Motivul pentru care atât de multe bănci au decis să pună lacăt pe sucursale este legată de scăderea valorii activelor, de supravegherea reglementară sporită și popularitatea sporită a serviciilor bancare mobile și prin internet.
Tendința de închidere a sucursalelor bancare ia avânt
Tendința de închidere a sucursalelor bancare nu dă nici un semn de încetinire. De fapt, raportul dintre sucursalele băncilor și clienți este în prezent la un nivel nemaivăzut din 1995.
„Fără îndoială, ne îndreptăm către o societate fără numerar, dar această creștere a numărului de oameni per sucursală și faptul că peste 200 de milioane de americani încă au depozite în numerar va însemna cozi mai mari la bancă”, explică marketerul digital Darren Kingman pentru Daily Mail.
Bătrânii pot fi cei mai afectați de închiderea unei sucursale bancare din apropiere, deoarece s-ar putea să nu fie la fel de pricepuți în tehnologie ca americanii mai tineri când vine vorba de aplicații mobile banking și de un viitor care implica din ce în ce mai multe plăți mobile.
Cine sunt cei care preferă sucursalele bancare în continuare
Vârstnicii nu sunt singuri care preferă sucursalele băncilor în locul tranzacțiilor pe ecranul unui smartphone.
Potrivit Statista, „ponderea deținătorilor de conturi bancare care au procesat personal activități bancare într-o sucursală a fost de 45 la sută în trimestrul patru al anului 2024”.
Este cu opt puncte procentuale mai puțin decât acum aproximativ cinci ani.
Rezerva Federală cere băncilor să notifice clienții în scris cu cel puțin 90 de zile înainte de momentul în care se ia decizia de a închide o sucursală locală. În acel moment, un client poate decide să se adapteze sau poate să treacă la o altă instituție cu o sucursală mai convenabilă.
COVID a accelerat închiderea sucursalelor
Este clar că lumea devine din ce în ce mai digitală. Dacă băncile își continuă marșul spre tehnologie, clienții ar putea fi nevoiți să învețe să se adapteze tranzacțiilor prin smartphone. De asemenea, virusul COVID-19 este parțial de vină.
Închiderile unor afaceri și distanțarea socială au scos la iveală faptul că sucursalele fizice nu erau în totalitate necesare pentru a menține lumea bancară în schimbare, notează Moneydigest.