De asemenea, 27% au spus că au folosit cel mai mult un browser de internet pe laptop sau computer. Doar 14% dintre cei chestionați au spus că vizitele la o sucursală a băncii reprezintă metoda favorită de gestionare a conturilor. Acesta este al treilea an consecutiv în care clienții au preferat serviciile bancare mobile, față de orice altă metodă, potrivit Money.com.

Aplicațiile bancare digitale le permit clienților să facă aproape orice ar putea face la o sucursală fizică a unei bănci sau la un bancomat: de la depuneri până la transfer de bani, de la plata facturilor până la blocarea și deblocarea unui card de debit.

Pandemia a accelerat tranziția la banca digitală

Deși serviciile bancare digitale au câștigat popularitate în ultimii ani, pandemia a grăbit tranziția spre ele. „Băncile au fost întotdeauna în fruntea tehnologiei”, spune Jim Edrington, director al Asociației Bancare Americane. Pe măsură ce pandemia a închis locațiile fizice ale băncilor și a ținut oamenii în case, acel spirit de inovație „a devenit și mai mult o necesitate”, a explicat el.

Pe fondul tulburărilor economice și al incertitudinii din 2020, Edrington spune că este esențial ca băncile să permită clienților să acceseze în continuare serviciile de care au nevoie pentru a-și menține în ordine viața financiară. Și se pare că au reușit. Un studiu realizat de firma de consultanță Accenture a constatat că jumătate dintre clienții băncilor au interacționat cu banca lor prin intermediul unei aplicații mobile sau al unui site, cel puțin o dată pe săptămână, în 2020, comparativ cu puțin mai puțin de o treime, înainte de pandemie.

Datele dintr-un sondaj Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC) arată că, între 2017 și 2021, ponderea gospodăriilor care au folosit o aplicație mobilă, ca metodă principală de operare bancară, s-a dublat, de la 15% la 44%. FDIC sugerează, de asemenea, că inițiativele guvernamentale din timpul pandemiei – cum ar fi ajutoarele de șomaj – ar fi încurajat mulți americani să deschidă un cont și să acceseze băncile digitale.

Securitatea este esențială

Pe măsură ce banca digitală a început să câștige tot mai mulți susținători, a crescut și riscul infracțiunilor.

„Am observat o mare extindere a resurselor legate de securitate” din partea băncilor, spune Julianna Sansevero, analist bancar la firma de cercetare Corporate Insights. Aceste resurse includ sfaturi pentru clienți, cu privire la escrocherii și cum le pot evita. Multe bănci au implementat, de asemenea, măsuri de securitate mai stricte, cum ar fi autentificarea cu mai mulți factori, pentru a ajuta clienții să-și verifice identitatea atunci când se conectează.

Pe măsură ce tot mai mulți oameni își desfășoară activitățile bancare online, Sansevero spune că băncile își cresc resursele în ceea ce privește modul de utilizare a noilor instrumente digitale. Sansevero spune că se așteaptă ca toate capacitățile asistenților virtuali să se îmbunătățească. De asemenea, este de așteptat ca băncile să lanseze mai multe funcții mobile, pe măsură ce clienții mai tineri încep să folosească platformele.