Conform datelor prezentate miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă, de Claudiu Silaghi, directorul CJPC Sălaj, instituţia a înregistrat 180 de reclamaţii depuse de sălăjeni împotriva acestor bănci, circa jumătate dintre ele vizând o bancă ce riscă sistarea activităţii de creditare.

‘Instituţia bancară a fost sancţionată iniţial cu 20.000 de lei pentru practicarea unui comision ilegal, prin redenumirea comisionului de risc în comision de administrare. Comisarii au dispus atunci şi măsurile de aducere în conformitate a contractelor de credit şi restituirea comisioanelor percepute începând cu data de 19 iulie.
La următorul control, s-a constatat că măsurile nu au fost duse la îndeplinire, motiv pentru care instituţia a fost din nou amendată, cu 80.000 de lei. La Protecţia Consumatorilor Sălaj au fost înregistrate ulterior alte 21 de reclamaţii din partea clienţilor. A fost dispus un nou control la banca respectivă, în urma căruia am aplicat o sancţiune contravenţională în valoare de 20.000 de lei, precum şi măsurile complementare instituite la controalele anterioare’, a afirmat directorul CJPC Sălaj.

Potrivit acestuia, termenul de 15 zile pentru îndeplinirea măsurilor expiră în cursul acestei săptămâni, astfel încât comisarii vor verifica, în aceste zile, pentru a patra oară instituţia bancară.
În acest caz, activitatea băncii ar putea fi sistată.

‘În privinţa acestei instituţii bancare, s-ar putea ajunge până la sistarea activităţii de creditare la contractele cu probleme. Însă această măsură poate fi dispusă doar de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC)’, a precizat Silaghi.