Pierderile sectorului bancar din România de la începutul crizei și până în prezent au depășit un miliard de euro. O parte din pierderi a fost acoperită prin practicarea unor comisioane ridicate la serviciile bancare.
Cele mai mari costuri lunare de administrare a unui cont curent se regăsesc la UniCredit Țiriac Bank, OTP Bank și BCR.
Doar Banca Transilvania şi Marfin Bank nu taxează clienţii pentru acest serviciu, potrivit unui raport al Consiliului Concurenţei, lansat în această săptămână. În clasamentul celor mai mari comisioane se regăsește și BRD, cu 0,8 euro, în timp ce Volksbank, Banca Românească, ProCredit Bank şi Credit Europe Bank practică un comision lunar de 3 lei.
Cele mai mici comisioane, de 2 lei/lună, sunt percepute de ING Bank şi Libra Internet Bank, urmate de Raiffeisen Bank, CEC Bank, Bancpost, Alpha Bank, Piraeus Bank şi Banca Comercială Carpatica, cu 2,5 lei/lună, potrivit datelor centralizate de Consiliul Concurenței.
Cel mai mare comision pentru extrasul de cont este practicat de Marfin Bank (3 euro), urmat de cel al băncii Carpatica (10 lei).
Când vine vorba de interogarea soldului la bancomatele proprii, Libra Bank şi Carpatica au cele mai mari comisioane, de 1 leu pe operaţiune, în timp ce Volksbank, Piraeus, Credit Europe şi Marfin au acest serviciu gratuit, pentru ultimele trei bănci fiind valabil şi în cazul altor bancomate.
Alpha, Banca Românească şi ProCredit taxează clienţii proprii cu 0,5 lei/interogare, iar cele mai multe instituţii de credit au comisionul situat la 0,3 lei. BCR şi BRD au cel mai mic comision în acest caz, de 0,2 lei, respectiv 0,5 euro (circa 0,2 lei).
Click pentru mărire