Proiect pilot pentru șoferii care merg pe banda specială a autobuzelor
Proiect pilot pentru șoferii care merg pe banda specială a autobuzelor. Primăria Municipiului București va instala sisteme de monitorizare video în autobuzele STB. Scopul? Înregistrarea vehiculelor care utilizează benzile destinate exclusiv transportului în comun.
Nicușor Dan, primarul general al Bucureștiului, a afirmat joi că este în favoarea inițiativei prezentate de viceprimarul Stelian Bujduveanu privind amplasarea camerelor video pe vehiculele de transport în comun ale STB, cu scopul de a surprinde șoferii care încalcă banda dedicată exclusiv autobuzelor și troleibuzelor.
„Susţin acest proiect. Probabil că mai e nevoie de câteva săptămâni până când el se realizează”, a precizat Nicușor Dan, joi.
Stelian Bujduveanu, viceprimarul orașului București, a comunicat că în cadrul unui plan de monitorizare a traficului prin intermediul unui sistem inteligent, vor fi instalate camere de supraveghere la intersecții și pe vehiculele de transport public ale STB.
Potrivit declarațiilor sale, numai 40 de membri ai Poliției Locale sunt disponibili să gestioneze traficul rutier. Aceștia lucrează în ture.
„Avem un proiect pilot, pe care l-am început şi care o să intre în implementare, la nivel de STB. Gândiţi-vă că mai uşor este să montezi o cameră pe transportul în comun, pe vehiculul care circulă, şi apoi să trimită toate aceste informaţii la Poliţia Locală, decât să pui un echipaj de poliţie acolo, în intersecţie.
Vom merge în sistem hibrid: şi pe transportul în comun, şi pe partea de stradă, intersecţii şi absolut tot sistemul integrat de camere”, adăugat viceprimarul Capitalei.
Stelian Bujduveanu explică de ce este necesară această măsură
Scopul acestei măsuri este să simplifice identificarea și sancționarea șoferilor care încalcă regulile de circulație, iar datele și sancțiunile ar urma să fie transmise automat autorităților competente.
„Foarte mulți au încercat, și în alte orașe din România. Au sacrificat benzi pentru mașinile personale, și au creat o bandă unică. Nu este o soluție care să convingă lumea că este o alternativă bună transportul în comun. Trebuie să găsești acele zone unde se pot face benzi suplimentare.
Le delimitezi, și vă spun foarte concret: de la bulevardul Beijing, până la Piața Charles de Gaulle, în orele de vârf, poți economisi 20 de minute dacă folosești transportul în comun”, a precizat Bujduveanu pentru Gândul.
Conform afirmațiilor lui Stelian Bujduveanu, inițiativa aceasta vine în contextul observării unui număr crescut de încălcări ale regulilor de circulație, unde șoferii utilizează benzile destinate transportului în comun, ceea ce duce adesea la blocarea autobuzelor în trafic.
„Eu m-am asigurat, cât am avut în atribuții, că Poliția Locală, cred că eram abonat la telefonul lor, în a-i pune să stea în dispozitiv pentru a-i opri pe acei oameni care încalcă regulile de circulație. Nu este normal ca unii să se conformeze, și alții să ia scurtătura.
Primesc amendă. Dar legislația românească nu permite ca printr-un sistem de supraveghere video să sancționezi pe cineva care încalcă o normă socială. Dar trebuie să-i trimiți acasă amenda, pentru că a intrat pe banda unică”, consideră Stelian Bujduveanu.