au fost 273 de plangeri vizavi de deficiente ale furnizorului de telefonie mobila, iar pentru operatorii mobili s-au inregistrat 164 de reclamatii.Pentru anul in curs, RomTelecom pare sa aiba probleme mai putine, in conditiile in care si-a imbunatatit o serie de servicii dupa aparitia primilor concurenti pe piata. Principalele neajunsuri ale utilizatorilor de telefonie fixa sunt legate de obligativitatea platii in avans (lucru valabil, de altfel, si pentru furnizorii de cablu TV) si de intervalul de timp destul de mare necesar pentru instalarea unui post telefonic.Problemele utilizatorilor de telefonie mobila sunt mai nuantate. Destul de multi clienti se plang ca, desi au vechime mare in retelele de telefonie mobila, sunt obligati sa faca un depozit atunci cand solicita activarea serviciului de roaming. Acest depozit trebuie sa aiba o valoare de ordinul sutelor de euro, lucru destul de greu de realizat cand ai nevoie rapid de activarea serviciului sau, cel mai frecvent, cand nu dispui de banii respectivi. Masura este menita sa elimine posibilele „tepe”, potrivit Connex. Un alt inconvenient este favorizarea exclusiva a celor care intra in sistem, fidelizarea abonatilor vechi lasand mult de dorit. Concret, cine isi cumpara telefon cu abonament, beneficiaza de o reducere importanta la pretul de achizitie, plus minute gratuite. Clientii vechi beneficiaza de minute gratuite, insa in momentul in care ii bate gandul sa isi ia un telefon nou, trebuie sa plateasca un pret nesubventionat sau sa isi ia un abonament nou.

Ce e de facut
· Atunci cand vi se solicita un depozit pentru a putea beneficia de roaming chiar daca sunteti client vechi si v-ati platit la timp facturile, e bine sa insistati la serviciul de relatii cu clientii si sa explicati acest lucru.
· In cazul in care sunteti abonat vechi si vreti sa va luati al doilea telefon, trebuie sa acumulati un numar de puncte de fidelitate care va permit un discont. Cu cat vorbiti mai mult, cu atat veti avea puncte mai multe.