Orice femeie care se duce la un asemenea salon de coafura doreste sa se simta tratata ca o regina. Daca reusiti sa faceti astfel incat toate clientele dvs. sa se simta asa, va felicitam. Inseamna ca aveti si veti avea succes, adica profit. Clienta trebuie sa plece multumita. Altfel, nu va veni a doua oara si nici nu va recomanda salonul prietenelor sale. "Nu este dificil sa-ti formezi o clientela noua, ci sa o pastrezi pe cea veche. Clientele sunt constiente ca au de unde sa aleaga", afirma Cris
Orice femeie care se duce la un asemenea salon de coafura doreste sa se simta tratata ca o regina. Daca reusiti sa faceti astfel incat toate clientele dvs. sa se simta asa, va felicitam. Inseamna ca aveti si veti avea succes, adica profit. Clienta trebuie sa plece multumita. Altfel, nu va veni a doua oara si nici nu va recomanda salonul prietenelor sale. „Nu este dificil sa-ti formezi o clientela noua, ci sa o pastrezi pe cea veche. Clientele sunt constiente ca au de unde sa aleaga”, afirma Cristina Zevedei, managerul salonului de la Hotelul Hilton din Bucuresti. Dna Zevedei a preluat acum o luna acest spatiu, avand experienta unei afaceri similare deschise la Moscova, orasul natal al sotului ei. Ea intentioneaza sa mai deschida un centru de frumusete, sperand sa-si amortizeze investitia in patru-cinci ani.
Tinand cont de numarul relativ mare de saloane aparute in ultimul timp, afacerea este destul de profitabila. „Din cauza ca saloanele fostei cooperative Igiena nu au fost privatizate, dar nici nu s-a investit in ele, s-a creat pe piata spatiul necesar aparitiei concurentei. Concurenta care, in mare parte, este formata din fostele angajate in unitatile Igiena”, declara dna Zevedei.
In cazul unei astfel de afaceri, amplasamentul conteaza mai putin. Bineinteles ca un salon situat intr-o zona centrala va aduce mai multi bani, dar la fel de productiv se poate dovedi unul aflat la parterul unui bloc. Singura aprobare speciala pentru deschiderea unui salon intr-un bloc este cea a Asociatiei de locatari. Insa esentiale sunt ambianta generala, precum si priceperea si indemanarea angajatelor. Ele trebuie sa aiba diploma de calificare recunoscuta de Ministerul Educatiei Nationale si de cel al Muncii si Protectiei Sociale. De asemenea, este foarte important sa stiti sa faceti cu mana dvs. tot ce fac ele, pentru a putea controla calitatea executiei, dar si cantitatile folosite pentru o anume operatiune, cum este, de exemplu, vopsirea parului.
Angajarea personalului este o problema
In plus, pentru a putea invinge concurenta aveti nevoie de un spirit de inovatie foarte dezvoltat si de capacitatea de a pune in practica permanent noile tendinte din domeniu. Trebuie, de asemenea, sa vedeti cum lucreaza si ce servicii ofera concurenta, adica sa treceti pragul in calitate de clienta a cel putin trei saloane. Pe langa acestea, trebuie sa aveti cel putin 10.000 USD pentru un spatiu, 5.000 USD pentru aparatele speciale si 2.000 USD pentru „consumabile” profesioniste (vopsea de par, oja, prosoape, fixativ, sampon, ceara, creme, parafina etc.). Este recomandabil sa utilizati acest tip de produse, desi nu se gasesc de vanzare in magazine si pot fi cumparate de la firme specializate in importul lor. Nu trebuie „sa fiti de meserie” L