Cresterea cheltuielilor brute (calculate de firma de monitorizare Alfa Cont pe baza tarifelor-lista de publicitate) poate fi pusa pe seama majorarii preturilor la spatiile de reclame (o justificare comoda pentru cele 12 companii) si pe necesitatea promovarii de noi servicii lansate pe piata. Cea de-a doua explicatie este pe deplin justificata in cazul companiilor CN Posta Romana si SNP Petrom SA. In cazul celorlalte, monopoluri pe piata si lipsite de o concurenta dura, cresterile inregistrate de
Cresterea cheltuielilor brute (calculate de firma de monitorizare Alfa Cont pe baza tarifelor-lista de publicitate) poate fi pusa pe seama majorarii preturilor la spatiile de reclame (o justificare comoda pentru cele 12 companii) si pe necesitatea promovarii de noi servicii lansate pe piata. Cea de-a doua explicatie este pe deplin justificata in cazul companiilor CN Posta Romana si SNP Petrom SA. In cazul celorlalte, monopoluri pe piata si lipsite de o concurenta dura, cresterile inregistrate de cheltuielile publicitare in acest an lasa loc multor semne de intrebare. Altfel spus, intr-o perioada in care majoritatea companiilor nationale cunosc restructurari (sau ar trebuie sa cunoasca asemenea actiuni), se pune intrebarea cat de eficiente au fost sumele alocate publicitatii de catre aceste companii nationale si cum s-a facut distributia bugetelor publicitare in mass-media. Analiza Capital arata ca, in mare parte, bugetele nu numai ca au crescut, dar au fost alocate intr-un mod neprofesionist, fara a se tine seama de criterii precum tirajul, audienta publicatiilor si publicul-tinta pe care-l ofera respectivul suport media