Luând în calcul o cheltuială excepţională, de 495 de milioane de dolari în valoare netă, pentru procesele cu comercianţii în SUA, compania a raportat un câştig net de 19 milioane de dolari, sau 0,15 dolari per acţiune diluată.

Veniturile nete înregistrate în trimestrul al patrulea din 2011 au fost de 1,7 miliarde de dolari, în creştere cu 20,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010. Avansul venitului net a fost determinat de: o creştere de 17,5% a tranzacţiilor transfrontaliere, o creştere de 16,3% a volumului brut al tranzacţiilor şi o creştere de 23,2% a tranzacţiilor procesate, până la 7,7 miliarde de dolari.

Volumul achiziţiilor la comercianţi, la nivel global, în trimestrul al patrulea, a urcat cu 15,2%, ajungând la 648 miliarde de dolari. Până la data de 31 decembrie 2011, instituţiile financiare partenere ale companiei au emis 1,8 miliarde de carduri MasterCard şi Maestro.

„Implementarea locală excelentă a proiectelor internaţionale care a continuat să dea naştere unor noi parteneriate a fost câştigătoare în 2011, de exemplu, acordul recent cu KeyBank care include PIN debit pe platforma noastră IPS, la fel ca şi partneriatele pe credit şi debit cu aproape 150 de bănci independente şi Uniuni de Credit din SUA. În plus, am continuat să stimulăm creşterea pieţei prin parteneriate strategice cu Western Union, Telefonica şi Intel pentru a furniza clienţilor, de pe pieţele emergente sau dezvoltate, acces la modalităţi electronice de plată mai eficiente şi mai sigure”, spune Ajay Banga, Preşedinte şi CEO MasterCard.

Procesele au redus consistent câştigul din 2011

Luând în calcul medierea în procesul cu comercianţii din SUA, compania a înregistrat cheltuieli în valoare brută de 770 milioane de dolari, sau 495 milioane de  dolari, în valoare netă, în al patrulea trimestru din 2011. Această cheltuială excepţională reprezintă contribuţia companiei în cazul unei înţelegeri în procesele respective.
Excluzând cheltuiala excepţională, totalul cheltuielilor operaţionale a crescut cu 11,5%, la 968 de milioane de dolari, în cel de-al patrulea trimestru din 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010. Creşterea cheltuielilor operaţionale totale a fost determinată de majorarea cu 14,3% a cheltuielilor generale şi administrative – în principal pe fondul costurilor ridicate cu personalul implicat în suportul iniţiativelor strategice de creştere pe piaţă şi includerea cheltuielilor cu achiziţii –, precum şi de creşterea cu 4,8% a cheltuielilor de marketing şi publicitate, până la 319 milioane de dolari.

Pentru anul încheiat la 31 decembrie 2011, MasterCard a reportat un profit net de 2,4 miliarde de dolari, sau 18,70 de dolari pe acţiune diluată, excluzând cheltuiala excepţională şi un câştig net de 1,9 miliarde de dolari – sau 14,85 de dolari per acţiune diluată, incluzând cheltuiala excepţională. Aceasta reprezintă cheltuielile rezultate din procesul cu comercianţii americani, percepute în trimestrul al patrulea din 2011.

Veniturile nete pentru anul 2011 au fost de 6,7 miliarde de dolari, în creştere cu 21,2% faţă de 2010.
Excluzând cheltuiala excepţională, cheltuielile operaţionale totale au crescut cu 16,0%, la 3,2 miliarde de dolari, în 2011, comparativ cu 2010. Luând în considerare cheltuielile excepţionale, cheltuielile operaţionale totale din 2011 au crescut cu 43,6% , la 4 miliarde de dolari, raportat la 2010.