Un nou proiect important în București: metrou până la aeroportul Otopeni
Guvernul român, sub conducerea prim-ministrului Marcel Ciolacu, a aprobat recent alocarea fondurilor necesare pentru dezvoltarea unei noi linii de metrou, Magistrala M6, ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Internațional Otopeni.
Anunțul a fost făcut în cadrul ședinței de Guvern, în care premierul a menționat și alte măsuri semnificative pentru infrastructura țării.
Investițiile aprobate sunt în valoare de aproape 90 de milioane de lei, bani ce provin din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României. Din această sumă, majoritatea fondurilor, adică trei sferturi, vor fi direcționate pentru finanțarea lucrărilor la metroul ce va deservi Aeroportul Otopeni.
Pe lângă acest proiect, Guvernul a lansat și un important proiect de digitalizare, cu un buget de 180 milioane de euro, care vizează mutarea a 30 de sisteme IT ale statului în cloud-ul guvernamental. Printre aceste sisteme se numără platformele de plată online Ghișeul.ro și Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), care vor beneficia astfel de îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește eficiența și securitatea.
”Aprobăm azi 3 proiecte de investiții ce vizează tranziția verde, în valoare de aproape 90 de milioane de lei. Sunt bani obținuți din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României. Trei sferturi din bani vor finanța lucrările la metroul spre aeroportul Otopeni.
Lansăm și un proiect major de digitalizare, de 180 milioane de euro, și mutăm 30 de sisteme IT ale statului în cloud-ul guvernamental. Printre acestea sunt platforme precum Ghișeul.ro, prin care plătim taxe și impozite online, cu cardul sau Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP)”
![marcel ciolacu](https://media.capital.ro/wp-content/uploads/2024/12/marcel-ciolacu-11-scaled.jpg)
Treseul Magistralei M6
Magistrala M6 va avea un traseu ce va porni de la stația 1 Mai și va ajunge la Aeroportul Otopeni, asigurând astfel o legătură rapidă între Gara de Nord și cel mai important aeroport internațional din România. Linia va traversa Sectorul 1 al Capitalei, incluzând cartiere importante precum Grivița, Bucureștii Noi, Piața Presei Libere, Băneasa și Otopeni.
Proiectul include lucrări complexe de infrastructură, precum construirea stațiilor de metrou și a interstațiilor care vor facilita transferul între diferitele linii. Printre stațiile planificate se numără Stația Pajura, Stația Expoziției, Stația Montreal și Stația Băneasa, iar între acestea vor fi realizate mai multe interstații, inclusiv 1 Mai – Pajura și Pajura – Expoziției.
![metrou aeroport](https://media.capital.ro/wp-content/uploads/2025/02/metrou-aeroport.webp)
Tunele subterane pentru conectarea stațiilor
Un alt element important al proiectului este construirea de tunele subterane, esențiale pentru conectarea stațiilor și asigurarea unei circulații fluente pe întreaga Magistrală M6. Aceste lucrări vor transforma semnificativ infrastructura de transport din București, reducând timpul de călătorie și îmbunătățind accesibilitatea către aeroport, un nod de transport strategic pentru România.
Prin implementarea acestor proiecte, autoritățile române demonstrează angajamentul față de dezvoltarea infrastructurii durabile și moderne, într-o eră în care mobilitatea și digitalizarea sunt priorități esențiale pentru viitorul țării.