În cadrul procesului de depunere, fermierii trebuie să își actualizeze informațiile necesare pentru Campania 2025, potrivit APIA. Se depune o singură Cerere de Plată, indiferent dacă beneficiarul utilizează suprafețe agricole sau deține exploatații zootehnice în diferite localități sau județe.
APIA solicită sprijinul primăriilor pentru a facilita procesul de înregistrare a cererilor
APIA solicită sprijinul primăriilor pentru a facilita procesul de înregistrare a cererilor. Fermierii au obligația de a verifica împreună cu primăria situația înscrierii terenurilor agricole în Registrul agricol. De asemenea, trebuie să permită autorităților locale să transmită la APIA adeverințele care atestă utilizarea terenului conform datelor înscrise în registru.
Pentru a dovedi că terenul agricol se află la dispoziția fermierului, documentele aferente trebuie să fie întocmite înainte de depunerea Cererii de Plată și să fie valabile la momentul depunerii acesteia.
„La completarea Cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din Cererea de plată pentru Campania 2025. Se va completa o singură Cerere de Plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține exploatații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe”, informează oficialii APIA, conform Agrointel.
Transmisia electronică a adeverințelor pentru sprijinul zootehnic
În cazul schemelor de sprijin cuplat pentru sectorul zootehnic, adeverințele emise de asociațiile sau agențiile acreditate pentru înființarea și menținerea registrului genealogic al rasei, precum și de oficiile pentru zootehnie județene, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de APIA. Această metodă digitală, utilizată și în anii anteriori, are scopul de a simplifica procedurile administrative pentru fermieri.
De asemenea, fermierii care dețin animale au obligația de a se asigura că datele acestora sunt actualizate și corectate în Baza Națională de Date (BND). Actualizarea trebuie realizată prin intermediul medicului veterinar concesionar, al asociațiilor de profil sau al propriilor evidențe, în cazul utilizatorilor Sistemului Național de Identificare și Înregistrare a Animalelor (SNIIA).

Fermierii și instituțiile emitente sunt responsabili pentru legalitatea și valabilitatea documentelor depuse
APIA subliniază că fermierii și instituțiile emitente sunt responsabili pentru legalitatea și valabilitatea documentelor depuse. Orice eroare sau omisiune în documentație poate duce la întârzieri sau chiar la respingerea cererilor de plată.
Pentru a facilita accesul la informații, APIA pune la dispoziția fermierilor materiale informative sub formă de afișe, pliante, broșuri și ghiduri, disponibile la Centrele APIA, dar și pe site-ul instituției.
Pe site pot fi consultate și legislația aferentă campaniei, detalii despre măsurile de sprijin disponibile și listele cu unitățile administrativ-teritoriale eligibile pentru intervențiile Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10 și DR-11.
Scopul acestei măsuri este evitarea aglomerării activității în ultimele zile ale campaniei.