Întârzierile trenurilor sunt frustrante și, de cele mai multe ori, oamenii nu ajung la timp la destinație. Călătorii pot sancționa acest lucru, având dreptul de a cere despăgubiri de la CFR. Totuși, există anumite condiții.
Pasagerii care parcurg distanțe lungi cu trenul și întâmpină întârzieri au dreptul să primească o compensație din partea CFR.
Valoarea compensației este calculată în funcție de durata întârzierii și costul biletului.
Condiții pentru despăgubiri de la CFR
Spre exemplu, în situația în care trenul ajunge cu întârziere din cauza transportatorului, puteți primi o compensație pentru întârziere în valoare de 25% din costul biletului pentru trenul respectiv, dacă întârzierea se situează între 60 și 119 de minute.
În plus, beneficiați de o compensație pentru întârziere în cuantum de 50% din costul biletului pentru trenul respectiv, în cazul în care întârzierea depășește 120 de minute.
Când nu se oferă compensații?
Cu toate acestea, sunt situații excepționale în care nu se acordă despăgubiri.
Acestea includ cazurile în care sunteți informați despre întârziere înainte de achiziționarea biletului sau când întârzierea se datorează continuării călătoriei la bordul altui tren sau redirecționării și nu depășește 60 de minute.
Nicio despăgubire nu va fi acordată dacă valoarea acesteia este sub echivalentul a 4 euro. Transportatorul care a emis biletul este responsabil pentru acordarea despăgubirii.
Despăgubirea se cere la maxim 2 luni de la călătorie
În general, solicitarea de despăgubire pentru întârziere trebuie adresată transportatorului care a emis biletul.
Ea poate fi depusă și la unul dintre transportatorii participanți la călătorie. Ulterior, cererea va fi transmisă transportatorului responsabil pentru rezolvare.
Perioada maximă pentru depunerea unei cereri de despăgubire pentru întârziere la unul dintre transportatorii implicați în contractul de transport este de până la 2 luni:
- de la încheierea călătoriei
- de la data expirării biletului
Transportatorul emitent al legitimației de călătorie trebuie să ofere un răspuns la cererea de despăgubire într-un interval cuprins între 1 lună și 3 luni.
Termenul de trei luni este atins doar dacă sunt necesare alte documente pentru soluționarea cererii.
Despăgubirile pentru biletele de tip ‘pass’ (InterRail, Eurail, etc) sunt reglementate de condiții specifice impuse de Eurail Group GIE.
Pentru a solicita o despăgubire, trebuie să contactați CFR Călători prin intermediul unei cereri scrise sau prin email.