Doar 20% din totalul de 5 miliarde de euro, bani alocaţi în perioada 2007-2008 pentru o parte din proiectele de infrastructură, au fost utilizaţi pentru construcţia efectivă a drumurilor. Restul au fost cheltuiţi pe relocarea utilităţilor, plata firmelor de avocatură sau a celor de pază, ori pe servicii de curăţenie.

Şeful Direcţiei de Infrastructură şi Concesiuni din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Adrian Ionescu, susţine că în ultimii doi ani şi jumătate banii au fost risipiţi în acest mod şi din cauza modului în care au fost licitate contractele de întreţienere a autostrăzilor.

Adrian Ionescu a dat ca exemplu compania Bechtel, care anul trecut s-a ocupat mai mult de relocarea utilităţilor decât de construcţia efectivă a autostrăzii.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR) va lansa în următoarea lună o nouă licitaţie pentru încheierea unor contracte de întreţinere multianuală a celor două autostrăzi existente, mai ales că vechile contracte au fost desfiinţate.

Firmele „trei în unu”, aşteptate la licitaţie

Nouă licitaţie nu va mai primi oferte şi de la firmele de pază, aşa cum se întâmpla până acum, când contractele erau atribuite unor asocieri de firme, din care trebuiau să facă parte în mod obligatoriu, firmele de întreţienere, curăţenie şi pază.

„Acum se vor încheia contracte cu câte o singură firmă, care va trebui să se descurce cu toate cele trei activităţi. Vom da drumul la aceste licitaţii în termen de o lună”, a adăugat Ionescu.

DETALII:
Citeşte şi Autostrada Bucureşti – Ploieşti va fi gata în luna iulie 2010.
Citeşte şi Pasajul Băneasa, cadou pentru bucureşteni de ziua naţională.