Așadar, purtătorul de cuvânt al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a spus ce pași trebuie urmați pentru recuperarea banilor pe RCA de la Euroins.
În primul rând, asiguratul trebuie să denunțe polița la adresa de email reziliere.euroins.ro și să menționeze că dorește să rezilieze această poliță.
Ce pași trebuie urmați pentru recuperarea banilor pe RCA de la Euroins?
„Prima dată asiguratul la această companie denunță polița la adresa de email reziliere.euroins.ro, în care menționează că dorește să denunțe, să rezilieze această poliță. Apoi completează cererea de plată privind acordarea restituirii de primă către Fondul de Garantare a Asiguraților, ca să poată să recupereze practic diferența de bani pentru perioada încă rămasă în valabilitate până la maturitatea Poliției
Fondul de Garantare a Asiguraților poate începe să facă plăți în cazul Euroins începând cu data de 17 mai 2023. În momentul în care un asigurat la această companie decide să denunțe polița sau dacă intervine a doua variantă în care dorește totuși să o păstreze până la maturitate, trebuie să înțeleagă că există acest termen de 17 mai 2023, după care Fondul de Garantare a Asiguraților poate să înceapă să efectueze plăți”, a declarat Daniel Apostol la Antena 3.
Sunt mulți asigurați care au ales să păstreze în continuare polița
Potrivit explicației oferite de specialistul de la ASF, după denunțarea poliției există un termen legal de 20 de zile în care fiecare cetățean trebuie să încheie o nouă asigurare pentru a se conforma legislației.
„Sunt mulți asigurați care au ales să păstreze în continuare polița, atât timp cât ea este încă valabilă. După denunțarea poliției există un termen legal de 20 de zile în care fiecare cetățean trebuie să încheie o nouă asigurare pentru a se conforma legislației.
Polița este valabilă până la expirarea ei o dată sau timp de 90 de zile de la data deschiderii procedurii de faliment de către instanța de judecată sau până în momentul în care polițele sunt denunțate de către lichidatorul judiciar care va fi desemnat, dacă decizia acestui lichidator vine în interiorul celor 90 de zile.
Deci 90 de zile după declararea definitivă a falimentului companiei, expiră și perioada în care pot fi depuse cereri de despăgubiri. În momentul în care se pronunță instanța pe procedura de faliment, de la acel moment încep să curgă cele 90 de zile. Deocamdată este procedură în instanță”, a mai spus purtătorul de cuvânt al ASF.