Cumpărătorii online din Bulgaria sunt 58% femei şi 42% bărbaţi, iar cei din Ungaria 51% femei şi 49% bărbaţi.

În ceea ce priveşte obiceiurile de cumpărare ale românilor, conform studiului Compari.ro realizat la începutul lui 2015, au rezultat 6 profile de cumpărători în mediul online: Experţii (29%) – cei care cunosc cel mai bine acest sistem, Căutătorii de reduceri (18%), Cei care verifică (16%), Începătorii (13%), Cumpărătorii ocazionali (12%) şi Aventurierii (12%). Înainte de a face o achiziţie, majoritatea aleg ca sursă de informare principală site-urile de comparare a preţurilor, urmate de magazinele online de unde îşi cumpără direct produsele.

Studiul despre România a fost realizat pe un eşantion de 900 de persoane, cel din Bulgaria pe 700 de persoane, iar cel din Ungaria pe 2.000 de persoane. Rezultatele arată diferenţe semnificative şi cu privire la produsele achiziţionate online. Românii cumpără preponderent electronice – componente pentru calculator, telefoane mobile, tablete şi produse electronice precum televizoare, console de jocuri, cititoare de cărţi electronice. Bulgarii cumpără aproape în proporţii egale electronice şi articole vestimentare, iar ungurii achiziţionează o gamă mai variantă de produse – electronice, cărţi, articole vestimentare şi electrocasnice.

Aproape 30% dintre românii care fac achiziţii online se încadrează în categoria ,,experţi', fiind cei care cunosc cel mai bine serviciile online, metodele de plată şi de livrare şi care preferă cumpărăturile online deoarece le consideră uşor de gestionat şi oferă un preţ avantajos.

AGERPRES