Preşedintele Traian Băsescu le-a sugerat constructorilor italieni care au câştigat licitaţia pentru primul tronson al autostrăzii Bucureşti-Braşov să achiziţioneze fier-beton produs în România, pentru că siderurgia se închide din lipsă de comenzi.

Şeful statului s-a interesat, pe şantierul de la podul peste balta Creţuleasa, situat pe primul tronson al autostrăzii Bucureşti-Braşov, dacă fierul beton folosit este produs la Câmpia Turzii sau adus din străinătate.

Răspunsul reprezentantului companiei italiene Pizzarotti, conform căruia fier betonul folosit este adus din Italia nu pentru că ar fi mai ieftin, ci că „este vorba de proiect”, nu l-a mulţumit pe Traian Băsescu.

„Totuşi, lucrarea asta e din bani de la buget şi pe criza asta poate vă orientaţi şi spre piaţa românească. Este o sugestie; noi închidem siderurgia din lipsă de comenzi”, le-a spus Băsescu constructorilor italieni.

Termenul de finalizare a primilor 7 km de autrostadă este incert

Totodată, Traian Băsescu a mai fost informat că termenul de finalizare a primilor 7 km de autrostadă este incert, procesul de expropriere a terenurilor fiind blocat deoarece proprietarii de terenuri cer preţuri echivalente celor anterioare criza economică.

„Trebuie creată baza legală, pentru că aşa nu vom avea niciodată autostrăzi. Interesul public trebuie să domine interesul de grup. Sunt două lucruri ce opresc lucrările noastre: bani şi terenuri. Bani mai avem…. Mi-e greu să înţeleg – toată lumea se plânge că au scăzut preţurile terenurilor numai cele pe unde trece autostrada nu”, a mai spus şeful statului.

Traian Băsescu vizitează patru şantiere de pe autotrada Bucureşti-Braşov respectiv cele de la kilometrii 8,5 – 28,7 – 37 şi 56,65.

Consorţiul Impresa Pizzarotti & C.S.p.A. Tirrena Scavi S.p.A. a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de drum Bucureşti-Moara Vlăsiei .

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, declara, la începurul lunii mai, în cursul unei vizite făcute pe şantierul autostrăzii Bucureşti – Ploieşti, împreună cu premieurl Emil Boc, că acest tronson va fi deschis circulaţiei în iulie 2010 şi va face legătura între centurile Bucureşti şi Ploieşti.

SURSA: Mediafax