Preşedintele Traian Băsescu a declarat în cadrul Congresului Cadrelor Didactice, că sistemul de educaţie românesc se află în criză, acest lucru observându-se în momentul în care tinerii ieşiţi din şcoală se duc spre piaţa muncii. Şeful statului a precizat că este un susţinător fără rezerve al unei refome profunde a sistemului de educaţie, precizând că "munca de trei ani a unei comisii complet depolitizate, condusă de Mircea Miclea, reprezintă ceea ce în momentul de
Preşedintele Traian Băsescu a declarat în cadrul Congresului Cadrelor Didactice, că sistemul de educaţie românesc se află în criză, acest lucru observându-se în momentul în care tinerii ieşiţi din şcoală se duc spre piaţa muncii.
Şeful statului a precizat că este un susţinător fără rezerve al unei refome profunde a sistemului de educaţie, precizând că „munca de trei ani a unei comisii complet depolitizate, condusă de Mircea Miclea, reprezintă ceea ce în momentul de faţă se putea realiza mai bun, ţinând cont şi de realităţile României”.
Traian Băsescu a arătat că propunerile comisiei Miclea sunt propuneri care trebuie realizate treptat, în cazul în care se vor transforma în legi, şi a menţionat că propunerile lansate de această comisie s-au inspirat major din sistemele performante din lume.
Şeful statului a ţinut să transmită că sistemul de educaţie românesc se află în criză, iar acest lucru se vede la capătul fiecărui ciclu major de învăţământ, dacă înţelegem prin „major” momentul în care tinerii se duc spre piaţa muncii.
„Prea mulţi tineri nu reuşesc să dobândească o pregătire pentru un loc performant pe piaţa muncii, iar acest lucru este ilustrat şi de diagnosticul pus de comisia prezindenţială şi de evaluările sistemului internaţional”, a mai declarat Băsescu, dând ca exemplu faptul că nicio universitate din România nu se află în topul 500 din lume, iar testele internaţionale pentru învăţământul preuniversitar arată o depreciere de la an la an a sistemului de educaţie.
„Asta nu ne poate îndrepta decât spre ideea că avem nevoie de o schimbare profundă, care să aşeze tânărul în centrul sistemului, care să împartă echitabil responsabilitatea între elev, dascăl, familie, societate, care să fie cuantificat pe etape, cu repercusiuni”, a mai afirmat şeful statului.
SURSA: Mediafax