Volumul vânzărilor British American Tobacco a scăzut puternic în România în primul semestru al acestui an, trăgând în jos şi profitul, în contextul unei contracţii semnificative a pieţei locale de tutun ca urmare a majorării preţurilor, determinată de accizele tot mai mari, potrivit grupului.

„În România, majorările numeroase şi semnificative de preţuri, determinate de creşterea accizelor, au determinat o extindere semnificativă a comerţului ilicit cu ţigarete, dar şi contracţia vânzărilor la nivelul întregii industrii. (…) Impactul scăderii substanţiale a volumelor, compensată doar parţial de creşterile de preţuri, a condus la un profit semnificativ mai mic”, se arată într-un comunicat al British American Tobacco (BAT) privind rezultatele din primul semestru.

România se numără printre pieţele cu cele mai slabe performanţe pentru grup în perioada analizată, alături de Turcia, Japonia şi Pakistan. Scăderea vânzărilor din aceste ţări a afectat atât volumele rulate de grup, cât şi profitul.

Cu toate acestea, cota de piaţă a grupului a crescut, conform sursei citate. Venitul net al BAT la nivel mondial a urcat cu 8% în primele şase luni, de la 6,78 miliarde lire sterline la 7,29 miliarde lire, iar profitul net a crescut de la 1,59 miliarde lire la 1,65 miliarde lire.

Compania a vândut 348 miliarde de ţigarete în prima jumătatea a acestui an, înregistrând o scădere organică de 3% a volumelor.

În Europa de Est, profitul BAT a scăzut cu 59 milioane de lire, la 124 milioane lire, iar volumul vânzărilor de ţigarete a coborât cu 3%, la 58 milioane, în principal din cauza declinului de pe piaţa românească.

SURSA: Mediafax