Companiile Air Berlin, Fly Niki şi Aer Lingus intră, din această lună, în competiţia dură de pe piaţa operatorilor low-cost din România. Pe ce mizează noii jucători şi care sunt atuurile lor?

La 30 de ani după ce a inaugurat primul său zbor, Air Berlin a luat decizia să se lanseze şi pe piaţa românească, împreună cu compania Fly Niki (controlată de fostul pilot de Formula 1 Niki Lauda), la care deţine 25% din acţiuni. De ce a luat abia acum această decizie? „Ne-am concentrat pe integrarea în Air Berlin a unor companii importante, precum LTU, Belair sau FlyNiki. Am făcut asta pentru că la intrarea pe piaţa din Europa de Sud-Est trebuia să avem o anumită poziţie“, a declarat, pentru Capital, Jorg Schwengeler, vicepreşedintele departamentului pentru dezvoltare al Air Berlin.  Potrivit oficialului german, prima rută atacată de Air Berlin, prin intermediul Fly Niki, va fi Bucureşti-Viena, lăsată liberă de falimentara Sky Europe şi parţial operată acum de rivalul Blue Air. Cursa va începe în februarie şi va fi operată de şase ori pe săptămână, iar preţul biletului va porni de la 29 de euro pe călătorie. „În România nu ne gândim să avem o cotă mare de piaţă, ne vom concentra pe profit“, a spus Schwengeler, menţionând că mizează pe un grad de ocupare de peste 65%, atât cât avea Sky Europe la finalul anului trecut.

Din mai, Air Berlin va opera direct între Constanţa şi München. „Acesta va fi un zbor pur turistic, doar pe perioada sezonului estival, mai-septembrie“, a explicat Schwengeler, precizând că frecvenţa acestor curse va fi săptămânală. Pe această rută, biletele vor fi disponibile la preţuri pornind de la 109 euro.

Zboruri low-cost transatlantice

188-43419-18_airplane_49.jpgŞi totuşi, care va fi atuul Air Berlin în faţa competitorilor de la Germanwings, Wizz Air sau Blue Air? „Strategia noastră nu prevede să câştigăm războiul preţurilor, însă vom oferi călătorilor băuturi şi snacksuri. În plus, noi vom avea avantajul conexiunilor, iar operatorii low-cost nu oferă aşa ceva“, a subliniat vicepreşedintele companiei germane. „Avem o experienţă foarte mare pe piaţa germană. În tot acest timp, compania a căutat să-şi creeze o reţea şi să deservească foarte multe pieţe. Suntem siguri că operarea zborurilor din România va fi un succes şi un pas către alte rute“, a adăugat oficialul Air Berlin.

Operatorul Aer Lingus, prezent în Ro­mâ­nia din octombrie 2007 şi care efec­tuează două curse săptămânale pe ruta Bucureşti-Dublin, a luat decizia de a opera, din această lună, şi o cursă săptămânală Bucureşti-Londra. „Turismul de leisure, dar şi cel de afaceri repre­zin­tă o parte importantă a traficului către şi dinspre Londra“, a declarat Linda Crowe, reprezentant al Aer Lingus. Însă unul dintre marile avantaje ale acestei companii ar putea fi reprezentat de preţul mic oferit pentru curse spre SUA, deoarece compania irlandeză are un parteneriat cu operatorul new-yorkez JetBlue Airways.

E loc pentru toată lumea?

Deşi anul acesta se dau lupte grele pentru poziţia de lider al pieţei, Blue Air şi Wizz Air nu se tem de noii concurenţi. „Succesul nostru constă în tarifele foarte reduse care ne-au ajutat să câştigăm în faţa altor companii aeriene“, a precizat Natasa Kazmer, director de PR al Wizz Air. Nici Blue Air nu se arată îngrijorată, în ciuda faptului că a pierdut anul acesta poziţia de lider. „Niciodată nu ne-am temut de apariţia sau dispariţia vreunui operator aerian. Avantajele noastre sunt notorietatea companiei, atât în România, cât şi în Europa, preţurile reduse şi orarul de operare care acoperă toate tipurile de pasageri“, a explicat Adrian Ionaşcu, director general la Blue Air. În România, Blue Air este compania care operează cele mai multe destinaţii: 47.

188-43418-18_joergschwingelerairberlin1_49.jpgÎn România nu ne gândim să avem o cotă mare de piaţă, ne vom concentra pe profit.
Jorg Schwengeler, vicepreşedinte pentru dezvoltare Air Berlin

 

 

188-43420-copyof18_tabelmain_curbe_49.jpg